Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKoivisto, Kerttu
dc.date.accessioned2020-02-19T07:19:12Z
dc.date.available2020-02-19T07:19:12Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67869
dc.description.abstractTutkimuksen tavoitteena on selvittää ovatko ranskaa opiskelevat opiskelijat motivoituneita käyttämään opiskelemaansa kieltä vapaa-ajallaan. Kielen oppimisessa oma-aloitteinen kielen harjoittelu on keskeisessä roolissa. Kielenoppiminen on pitkä prosessi, joka vaatii oppijalta aikaa myös varsinaisten koulutöiden lisäksi ja paljon motivaatiota. Tutkimuksessa keskitytään erityisesti niihin asioihin, jotka motivoivat opiskelijoita käyttämään kieltä kotona arjessa. Tästä voisi olla hyötyä kielten opiskelijoille ja opettajille, jotka haluavat kiinnittää enemmän huomiota kielen oppimiseen vapaa-ajalla. Tutkimukseen valittiin Jyväskylän yliopistossa ranskaa pääaineena opiskelevia opiskelijoita. Vastaajiksi valittiin ranskan pääaineopiskelijat, koska heidän voidaan olettaa pystyvänsä hyödyntää ranskan kieltä vapaa-ajalla heidän kielitaitonsa perusteella. Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeella, jossa on kahdeksan monivalintakysymystä. Kyselylomake koostuu kolmesta osasta. Ensimmäinen osa selvittää opiskelijoiden suhdetta ranskan kieltä kohtaan ja opiskelumotivaatiosta. Toisessa osassa selvitetään ovatko opiskelijat kosketuksessa ranskan kielen kanssa vapaa-ajallaan ja mitkä asiat heitä motivoi käyttämään kieltä. Kolmas osio tutkii ranskan kielen käyttöön liittyviä oppimiskokemuksia. Tutkimuksella saatiin selville, että kaikki vastaajat käyttävät ranskaa vapaa-ajallaan. Kyselylomakkeiden vastausten mukaan opiskelijoita kannustaa käyttämään kieltä on heidän henkilökohtainen kiinnostuksensa ranskan kieltä ja ranskalaista kulttuuria kohtaan, mahdollisuus yhdistää kielenoppiminen toisen harrastuksen kanssa sekä positiiviset oppimiskokemukset. Tutkimus vahvistaa käsitystä siitä, että on tärkeää kannustaa kieltenopiskelijoita löytämään itselleen sopiva tapa harjoitella kieltä vapaa-ajalla, jotta kielenoppiminen olisi mukavaa ja kannustavaa.fi
dc.format.extent25
dc.language.isofr
dc.subject.otherapprentissage informel
dc.subject.othermotivation intrinsèque
dc.subject.otherexpérience d’apprentissage
dc.subject.othersisäinen motivaatio
dc.titleL’apprentissage de la langue française hors de la classe : qu’est-ce qui motive les étudiants à utiliser le français à la maison ?
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202002192105
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineRomaaninen filologiafi
dc.contributor.oppiaineRomance Philologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi307
dc.subject.ysoranskan kieli
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysooppimiskokemukset
dc.subject.ysoinformaali oppiminen


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot