Checkpoint Leonardo Network (CPLN)
Kähkönen, A.-L., & Lehtinen, A. (2019). Checkpoint Leonardo Network (CPLN). In T. P. Szabó, K. Fenyvesi, G. Soundararaj, & T. Kangasvieri (Eds.), Everyday Creativity : Boosting creative resources with Finnish models of Education. Teachers' Handbook (pp. 67-70). Jyväskylän yliopisto. https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66599
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© University of Jyväskylä and “Everyday Creativity” Consortium, 2019
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoEmojulkaisun ISBN
978-951-39-7856-3Kuuluu julkaisuun
Everyday Creativity : Boosting creative resources with Finnish models of Education. Teachers' HandbookAsiasanat
Alkuperäislähde
https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66599Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/34006704
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Euroopan komissioRahoitusohjelmat(t)
Strategiset kumppanuushankkeet, E+
The content of the publication reflects only the author’s view. The funder is not responsible for any use that may be made of the information it contains.
Lisätietoja rahoituksesta
This project has been funded with support from the European Commission. Project no.: 2017-1-RO01-KA201-037185Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Checkpoint Leonardo riemastuttaa koululaisia yhdistelemällä tiedettä, taidetta ja teknologiaa museoympäristössä
Lindell, Anssi; Turpeinen, Sirpa (Matemaattisten aineiden opettajien liitto, 2014) -
Collaboration network for inspiring children and youth into science, mathematics and technology in Finland
Myllymäki, Mikko; Impiö, Pentti; Hakala, Ismo (IEEE; Czech Technical University in Prague, 2021)The importance of STEM education is widely recognized. Despite the value of the sector and good associated employment prospects, young students generally lack interest in science and engineering. This is reflected in the ... -
How can networks help encourage the development and professionalisation of innovative early STEM Education in a changing world?
Lundell, Jan; Borde, Badin; Filtzinger, Barbara; Hansen, Hinnerk; Henke, Nina; Oberthür, Julia; O’Donnell, Carol; Pahnke, Janna; Pasquinelli, Elena; Sadadou, Djian; Vogel, Anna-Carolina (LUMA-keskus Suomi, 2023)Maailma muuttuu monimutkaisemmaksi ja vaatii muun muassa STEM*-osaamista ja lukutaitoa oppijoilta, yhteisön jäseniltä ja yhteiskunnilta. Siksi laadukkaalle varhaiselle STEM-koulutukselle tarvitaan laajaa puolustamista. ... -
Multidisciplinary and Phenomenonbased Learning in a STEAM Framework
Fenyvesi, Kristóf (Jyväskylän yliopisto, 2019) -
Checkpoint Leonardo – combining informal science and art education to primary and science teacher education
Lindell, Anssi; Autio-Hiltunen, Marjo; Kähkönen, Anna-Leena; Lokka, Antti (Charles University in Prague; MATFYZPRESS, 2014)Both artists and scientists want to make the invisible world visible. Checkpoint Leonardo (CPL) is a project for teaching and learning the art and science ways to gain knowledge of the world in informal museum and school ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.