Matemaattiset taidot kansainvälisten arviointitukimusten valossa
Kupari, P., & Hiltunen, J. (2018). Matemaattiset taidot kansainvälisten arviointitukimusten valossa. In J. Joutsenlahti, H. Silfverberg, & P. Räsänen (Eds.), Matematiikan opetus ja oppiminen (pp. 16-53). Niilo Mäki Instituutti.
Päivämäärä
2018Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat & Niilo Mäki Insituutti, 2018.
Julkaisija
Niilo Mäki InstituuttiEmojulkaisun ISBN
978-951-39-7584-5Kuuluu julkaisuun
Matematiikan opetus ja oppiminenJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28843008
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Teaching Early Mathematical Skills to 3- to 7-Year-Old Children : Differences Related to Mathematical Skill Category, Children’s Age Group and Teachers’ Characteristics
Parviainen, Piia; Eklund, Kenneth; Koivula, Merja; Liinamaa, Tarja; Rutanen, Niina (Springer, 2023)This study explored teaching early mathematical skills to 3- to 7-year-old children in early childhood education and care (ECEC) and pre-primary education. Teachers in ECEC (N = 206) answered a web survey. The first aim ... -
Children with learning difficulties in mathematics: Relating mathematics skills and reading comprehension
Salihu, Linda; Aro, Mikko; Räsänen, Pekka (Western Australian Institute for Educational Research Inc., 2018)The aim of this study is to examine the mathematics skills of fourth-grade children from Kosovo in relation to their background characteristics. Seventy-six children, out of 233 tested, who were identified with learning ... -
Differentiation in CLIL mathematics in the first and second grade
Tiihonen, Nina (2020)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää miten sisältöä ja kieltä integroivaa (CLIL) opetusta toteutetaan ja eriytetään alkuopetuksessa. Tavoitteena oli löytää eriyttämisen mahdollisuuksia matematiikan CLIL-opetuksessa, sillä ... -
RAN and learning disabilities : is there a special connection between mathematical difficulties and rapid automatized naming?
Gaiani, Annika (2020)Tässä tutkimuksessa tutkittiin, onko matematiikan vaikeuksista (MV) kärsivillä lapsilla, myös ongelmia nopean sarjallisen nimeämisen (RAN) testissä. Tämän lisäksi tarkasteltiin, vaikuttaako matematiikan sujuvuusvaikeuden ... -
A Meta-Analysis of the Relation Between RAN and Mathematics
Koponen, Tuire; Georgiou, George; Salmi, Paula; Leskinen, Markku; Aro, Mikko (American Psychological Association, 2017)Several studies have shown that rapid automatized naming (RAN) is a significant predictor of mathematics, but the nature of their relationship remains elusive. Thus, the purpose of this meta-analysis was to estimate the ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.