Making Sense of Interactional Trouble Through Mobile-Supported Sharing Activities
Lilja, N., & Piirainen-Marsh, A. (2019). Making Sense of Interactional Trouble Through Mobile-Supported Sharing Activities. In M. R. Salaberry, & S. Kunitz (Eds.), Teaching and Testing L2 Interactional Competence : Bridging Theory and Practice (pp. 260-288). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315177021
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© Routledge, 2019.
Julkaisija
RoutledgeEmojulkaisun ISBN
978-1-315-17702-1Kuuluu julkaisuun
Teaching and Testing L2 Interactional Competence : Bridging Theory and PracticeAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/30944347
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Learning Grammar for Social Action : Implications for Research and Language Teaching
Piirainen-Marsh, Arja; Lilja, Niina (Wiley, 2022) -
Learning to Act in the Social World : Building Interactional Competence through Everyday Language Use Experiences
Piirainen-Marsh, Arja; Lilja, Niina (Routledge, 2022)This chapter discusses how everyday interactions in second language speakers’ daily life provide occasions for language learning and how language use experiences can be utilized in developing L2 pedagogy. It shows how the ... -
L2 grammar‐for‐interaction : Functions of “and”‐prefaced turns in L2 students’ collaborative talk
Tůma, František; Kääntä, Leila; Jakonen, Teppo (Wiley-Blackwell, 2023)This article examines how second language (L2) interactional competence is manifested in students’ use of “and”-prefaced turns when doing meaning-focused oral tasks in pairs and small groups. Drawing on video recordings ... -
Facilitating Participation in Second Language Remote Meetings
Kotilainen, Lari; Oittinen, Tuire; Kurhila, Salla; Lehtimaja, Inkeri (University of Copenhagen, 2023)The affordances for organising social conduct in multilingual interaction vary depending on the setting. This article examines multilingual remote meetings and the ways in which second language speakers’ participation in ... -
S2-oppija mukana Fortnite-pelikeskustelussa : sanahaut, korjaukset ja kielenoppimisen mahdollisuudet
Poikonen, Sara (2024)Digitaalinen viihdepelaaminen on nykyisin hyvin suosittua. Sen on myös havaittu olevan hyödyllinen informaali kielenoppimistilanne. Tässä tutkimuksessa tarkastellaan viihdepeli Fortniten pelaamisen aikaista kakkoskielistä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.