A Risk-Based Approach for Mitigating Ethical Lapses
Dedeke, A. (2019). A Risk-Based Approach for Mitigating Ethical Lapses. Electronic Journal of Business Ethics and Organization Studies, 24 (2), 5-9. Retrieved from http://ejbo.jyu.fi/pdf/ejbo_vol24_no2_pages_5-9.pdf
Julkaistu sarjassa
EJBO - Electronic Journal of Business Ethics and Organization StudiesTekijät
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© Business and Organization Ethics Network (BON), 2019
In early 2008, the CEO of Volkswagen announced a 10-year plan that called for tripling the company’s U.S. sales by 2018. The executive gave marching orders to engineers to come up with a new technology that would enable VW to lower emissions of the new cars. The engineers failed to come up with a device that could do the job. Instead they deployed a defeating software would defeat the testing process. The 2009 VW Jetta clean diesel was launched in April 2008 and followed by the introduction of similarly equipped VW Golfs and Audi A3s. Over 145,000 vehicles were sold in the U.S. in three years. The scheme was eventually exposed, costing the company millions of dollars. This paper describes the organizational reasons why the emissions cheating occurred. It also provides recommendations regarding how organizations could prevent similar behaviors from occurring in future.
Julkaisija
Business and Organization Ethics Network (BON)ISSN Hae Julkaisufoorumista
1239-2685
Alkuperäislähde
http://ejbo.jyu.fi/pdf/ejbo_vol24_no2_pages_5-9.pdfMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Die nonverbale Kommunikation im Video der Markenkampagne ‚Partner fürs Leben' von Volkswagen
Gotthilf, Malka (2018)Tämä kandidaatintutkielma käsittelee nonverbaalista viestintää Volkswagenin mainoskampanjan ‚Partner fürs Leben’ videossa. Kampanja on peräisin vuodelta 2016 ja sen taustana on vuoden 2015 päästöskandaali, jonka vuoksi ... -
Soziale Verantwortung im Nachhaltigkeitsbericht der Volkswagen AG
Hoppula, Juho (2019)Kestävä kehitys ja yritysten yhteiskuntavastuu ovat ajankohtaisia teemoja, jotka puhuttelevat ympäri maailmaa. Tässä pro gradu -tutkielmassa tarkastellaan Volkswagen AG:n yhteiskuntavastuuta. Volkswagen AG on saksalainen ... -
„Volkswagen ist mehr als Krise“ : eine kritische Diskursanalyse zum Nachhaltigkeitsmagazin Shift der Volkswagen AG
Kaukosuo, Emma (2020)18. syyskuuta 2015 saksalaisen autonvalmistaja Volkswagenin maine koki kolauksen, kun päästöhuijausskandaali paljastui Yhdysvalloissa. Yhtiö oli asentanut osaan dieselautomalleistaan tietokoneohjelman, joka aktivoitui ... -
The Issue Arena of a Corporate Social Responsibility Crisis : The Volkswagen Case in Twitter
Zhang, Boyang; Vos, Marita; Veijalainen, Jari; Wang, Shuaiqiang; Kotkov, Denis (Redfame Publishing, 2016)This paper explores the online debate in a corporate social responsibility crisis, where multiple actors communicate through social media, each representing different interests and views pertaining to the crisis. The study ... -
Volkswagen Emission Crisis : Managing Stakeholder Relations on the Web
Zhang, Boyang; Veijalainen, Jari; Kotkov, Denis (SCITEPRESS, 2016)Organizations establish their own profiles at social media sites to publish pertinent information to customers and other stakeholders. During a long and severe crisis, multiple issues may emerge in media interaction. Positive ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.