VERME2 testaa : kokemuksia vertaisryhmämentoroinnin soveltamisesta
Pennanen, M., Markkanen, I., & Heikkinen, H. L. T. (Eds.). (2019). VERME2 testaa : kokemuksia vertaisryhmämentoroinnin soveltamisesta. Jyväskylän yliopisto. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7799-3
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© Tekijät 2019
Tässä julkaisussa kerrotaan vuosina 2017–19 toteutetun Verme2-hankkeen tuloksista. Se oli yksi Opettajankoulutuksen kehittämisohjelman kärkihankkeista, jotka käynnistettiin pääministeri Juha Sipilän hallituskaudella (2015–19). Hanke on jatkanut mentoroinnin kehittämistä aikaisemmin muodostuneessa valtakunnallisessa verkostossa, joka on soveltanut vertaisryhmämentorointia Suomessa vuodesta 2010 alkaen.
Verme-verkostossa ovat olleet mukana kaikki suomalaiset opettajankoulutusta järjestävät yliopistot (8) ja ammatilliset opettajakorkeakoulut (5), ja sitä on koordinoinut Koulutuksen tutkimuslaitos. Lisäksi verkostossa on ollut kuntia ja koulutuksen järjestäjiä, jotka ovat osaltaan vastanneet vertaisryhmämentoroinnin toteutuksesta oppilaitoksissa. This publication presents the results of the Verme2 project implemented in 2017–2019. Verme2 was one of the key projects launched during the term of Prime Minister Juha Sipilä’s Government (2015–2019), implemented as part of the national Teacher Education Development Programme. The project has continued to develop mentoring in the previously formed national network, which has applied peer-group mentoring (PGM) in Finland since 2010. All Finnish universities that provide teacher education (8) and all Finnish vocational teacher education colleges (5) have been involved in the Verme network, coordinated by the Finnish Institute for Educational Research (FIER). In addition, the network has included municipalities and education providers also responsible for implementing PGM in educational institutions.
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoISBN
978-951-39-7836-5
Alkuperäislähde
http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7799-3Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/33294275
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Opetus- ja kulttuuriministeriöRahoitusohjelmat(t)
MuutLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
OPEN CAFE : keskusteluja ja koulutyötä
Kiviniemi, Ulla (Jyväskylän yliopisto, 2019) -
Osaamisen kehittymisen kautta sitoutumiseen : Y-sukupolven asiantuntijatyöntekijöiden kokemuksia
Toivonen, Anne-Mari (2019)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää Y-sukupolven asiantuntijatyöntekijöiden suhtautumista organisaatioon sitoutumiseen. Aihetta lähestytään Naimin ja Lenkan käsitteellisen viitekehyksen avulla. Kirjallisuuskatsauksen ... -
Ope ei saa oppia : opettajankoulutuksen jatkumon kehittäminen
Heikkinen, Hannu L. T.; Aho, Jari; Korhonen, Hanna (Jyväskylän yliopisto, koulutuksen tutkimuslaitos, 2015) -
Oppijan ja opettajan oikeus digitaaliseen osaamiseen : digitaalisen polarisaation uhkakuvista tasa-arvoiseen osaamisen kehittämiseen
Näykki, Piia; Ahlström, Emilia; Manu, Mari; Penttinen, Silja; Nousiainen, Tuula (Niilo Mäki Instituutti, 2023)Tämän narratiivisen katsausartikkelin tavoitteena on osallistua keskusteluun digitaalisesta polarisaatiosta ja tuoda esiin näkökulmia oppilaiden ja opettajien digitaalisesta osaamisesta ja osaamisen kehittämisestä. ... -
The meaning of peer group mentoring in the university context
Skaniakos, Terhi; Piirainen, Arja (Oxford Brookes University, 2019)Peer mentoring is commonly used for didactical and learning purposes. In this study we examine peer group mentoring in the university context. The aim is to promote understanding of peer group mentoring based on a meta-analysis ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.