Show simple item record

dc.contributor.authorPennanen, Matti
dc.contributor.authorMarkkanen, Ilona
dc.contributor.authorHeikkinen, Hannu L. T.
dc.contributor.editorPennanen, Matti
dc.contributor.editorMarkkanen, Ilona
dc.contributor.editorHeikkinen, Hannu L. T.
dc.date.accessioned2019-10-22T10:27:05Z
dc.date.available2019-10-22T10:27:05Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationPennanen, M., Markkanen, I., & Heikkinen, H. L. T. (Eds.). (2019). <i>VERME2 testaa : kokemuksia vertaisryhmämentoroinnin soveltamisesta</i>. Jyväskylän yliopisto. <a href="http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7799-3" target="_blank">http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7799-3</a>
dc.identifier.isbn978-951-39-7836-5
dc.identifier.otherCONVID_33294275
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/65980
dc.description.abstractTässä julkaisussa kerrotaan vuosina 2017–19 toteutetun Verme2-hankkeen tuloksista. Se oli yksi Opettajankoulutuksen kehittämisohjelman kärkihankkeista, jotka käynnistettiin pääministeri Juha Sipilän hallituskaudella (2015–19). Hanke on jatkanut mentoroinnin kehittämistä aikaisemmin muodostuneessa valtakunnallisessa verkostossa, joka on soveltanut vertaisryhmämentorointia Suomessa vuodesta 2010 alkaen. Verme-verkostossa ovat olleet mukana kaikki suomalaiset opettajankoulutusta järjestävät yliopistot (8) ja ammatilliset opettajakorkeakoulut (5), ja sitä on koordinoinut Koulutuksen tutkimuslaitos. Lisäksi verkostossa on ollut kuntia ja koulutuksen järjestäjiä, jotka ovat osaltaan vastanneet vertaisryhmämentoroinnin toteutuksesta oppilaitoksissa.fi
dc.description.abstractThis publication presents the results of the Verme2 project implemented in 2017–2019. Verme2 was one of the key projects launched during the term of Prime Minister Juha Sipilä’s Government (2015–2019), implemented as part of the national Teacher Education Development Programme. The project has continued to develop mentoring in the previously formed national network, which has applied peer-group mentoring (PGM) in Finland since 2010. All Finnish universities that provide teacher education (8) and all Finnish vocational teacher education colleges (5) have been involved in the Verme network, coordinated by the Finnish Institute for Educational Research (FIER). In addition, the network has included municipalities and education providers also responsible for implementing PGM in educational institutions.en
dc.format.extent104
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagefin
dc.language.isofin
dc.publisherJyväskylän yliopisto
dc.relation.urihttp://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7799-3
dc.rightsIn Copyright
dc.titleVERME2 testaa : kokemuksia vertaisryhmämentoroinnin soveltamisesta
dc.typebook
dc.identifier.urnURN:ISBN:978-951-39-7799-3
dc.contributor.laitosKoulutuksen tutkimuslaitosfi
dc.contributor.laitosFinnish Institute for Educational Researchen
dc.contributor.oppiaineKoulutuksen tutkimuslaitosfi
dc.contributor.oppiaineFinnish Institute for Educational Researchen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/Book
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2f33
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Tekijät 2019
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.relation.grantnumberOKM/42/523/2017
dc.subject.ysoopettajat
dc.subject.ysoopetusala
dc.subject.ysoosaamisen kehittäminen
dc.subject.ysovertaisryhmät
dc.subject.ysomentorointi
dc.subject.ysoopettajankoulutus
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1117
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p15623
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38391
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p12877
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p298
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10746
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.relation.funderMinistry of Education and Cultureen
dc.relation.funderOpetus- ja kulttuuriministeriöfi
jyx.fundingprogramOthersen
jyx.fundingprogramMuutfi
dc.type.okmD6


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright