Vinkkejä sosiaaliseen mediaan : postaus- ja keskustelustrategioita toimituksille - julkaisualustana yhteisöpalvelu Facebook. Strategiaopas.
Lauk, E., Salonen, M., Koski, A., & Sormanen, N. (2019). Vinkkejä sosiaaliseen mediaan : postaus- ja keskustelustrategioita toimituksille - julkaisualustana yhteisöpalvelu Facebook. Strategiaopas.
Päivämäärä
2019Oppiaine
JournalistiikkaTekijänoikeudet
© Kirjoittajat, 2019
LUOTSIVA on Jyväskylän yliopiston kieli- ja viestintätieteiden laitoksella
2017–2019 aikana Media-alan tutkimussäätiön rahoituksella toteutettu tutkimushanke. Sen päämääränä oli löytää ja kokeilla keinoja, joilla sanomalehdet
voisivat hyödyntää Facebook-sivujaan lukijasuhteen vahvistamiseen ja aktivoimiseen. Toimituksissa toteutetun kokeilujakson aikana neljä kotimaista sanomalehteä toteuttivat postaus- ja keskustelustrategioita omilla Facebook-sivuillaan. Kokeilujakso toteutettiin Keskisuomalaisen, Sisä-Suomen Lehden, Kalevan sekä
Jämsän Seudun toimituksissa joulukuun 2018 ja tammikuun 2019 välisenä
aikana.
Katso myös
http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201810194460http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201909034009
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kriittisen sosiolingvistiikan näkökulma sosiaaliseen mediaan ja superdiversiteettiin
Leppänen, Sirpa; Westinen, Elina (Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 2023)Tässä luvussa esittelemme kriittisen sosiolingvistiikan superdiversiteettinäkökulmaa, sen lähtökohtia, keskeisiä käsitteitä ja huomioita. Keskitymme erityisesti tarkastelemaan sitä, miten ne ilmenevät sosiaalisen median ... -
Yläkouluikäisten kokemuksia ja käsityksiä musiikkisisällön tuottamisesta sosiaaliseen mediaan
Rothovius, Petra (2022)Tutkin maisterintutkielmassani nuorten kokemuksia ja käsityksiä musiikkisisällön tuottamisesta sosiaaliseen mediaan. Tutkimuksen keskiössä on nuoren identiteetti ja musiikillinen minäkäsitys, sekä sen heijastuminen ... -
Sosiaalisen median hyödyntäminen suomalaisissa yksityisen sektorin suuryrityksissä
Berg, Henri (2014)Työssä tutkittiin suomalaisen yksityisen sektorin suuryritysten suhtautumista sosiaaliseen mediaan ja sosiaalisen median hyödyntämistä. Suhtautumisesta tutkittiin, millaista se on ja miten se on muuttunut viime vuosina. ... -
Kilpailija vai kirittäjä? : case-tutkimus sosiaalisen median mahdollisuuksista osallistuvaan journalismiin alueellisissa sanomalehdissä
Salo, Aki (2015)Tämän pro gradu -työn tarkoituksena oli tarkastella miten alueelliset sanomalehdet hyödyntävät sosiaalista mediaa ja sen kautta lukijoitaan uutistyönsä tukena. Näkökulma oli koko toimitusorganisaatiossa, ei yksittäisissä ... -
LUOTSIVA. Luotettavuutta ja sitoutuneisuutta vahvistamassa : sanomalehtien Facebook-sivut yleisösuhteen lujittajina. Tutkimusraportti 2
Lauk, Epp; Salonen, Margareta; Koski, Aleksi (Jyväskylän yliopisto, 2019)Kehittämishankkeen tavoitteena oli luoda strategioita, jotka ohjaisivat sanomalehtien toimituksia määrätietoisesti käyttämään Facebook-sivujaan yleisösuhteen vahvistamiseksi ja verkkolukijakunnan laajentamiseksi.
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.