Marimekon henki : paikka, tila ja autenttisuus
Rousi, R. (2016). Marimekon henki : paikka, tila ja autenttisuus. In S. Karkulehto, T. Lähdesmäki, & J. Venäläinen (Eds.), Elämykset kulttuurina ja kulttuuri elämyksinä : kulttuurintutkimuksen näkökulmia elämystalouteen (pp. 231-252). Jyväskylän yliopisto. Nykykulttuurin tutkimuskeskuksen julkaisuja, 120. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7116-8
Julkaistu sarjassa
Nykykulttuurin tutkimuskeskuksen julkaisujaTekijät
Päivämäärä
2016Tekijänoikeudet
© Tekijä & Nykykulttuurin tutkimuskeskus, 2016.
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoEmojulkaisun ISBN
978-951-39-6772-7Kuuluu julkaisuun
Elämykset kulttuurina ja kulttuuri elämyksinä : kulttuurintutkimuksen näkökulmia elämystalouteenISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-6899Asiasanat
Alkuperäislähde
http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7116-8Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26349513
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Elämykset kulttuurina ja kulttuuri elämyksinä : kulttuurintutkimuksen näkökulmia elämystalouteen
Karkulehto, Sanna; Lähdesmäki, Tuuli; Venäläinen, Juhana (Jyväskylän yliopisto, 2016)Elämyksellisyydestä on viime vuosikymmenten aikana tullut markkinoinnille keino erottautua ja houkutella kuluttajia. Elämyksellisyys kietoutuu talouden logiikkaan. Tätä yhteen kietoutumista on kuvattu sekä tieteessä että ... -
Kaupunkien elämyksellinen kehittäminen ja imagotyö
Lähdesmäki, Tuuli (Jyväskylän yliopisto, 2016) -
Marimekon tasaraita pukeutumisilmionä
Turunen, Arja (Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry, Jyväskylän yliopisto, 2004)Artikkelissa tarkastellaan yhtä Marimekko-designin tunnetuinta ilmentymää, Tasaraita-paitaa etnologisen pukeutumistutkimuksen näkökulmasta. Marimekko ja Tasaraita edustavat tunnettua ja arvostettua suomalaista designia – ... -
Marimekko luonnostaan : kielellinen ja visuaalinen analyysi yrityskuvan rakentumisesta Marimekon Vahva luonnostaan -kampanjassa
Hammar, Noora (2020)Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millainen yrityskuva Marimekosta rakentuu Vahva luonnostaan -kampanjan kautta siinä tehtyjä kielellisiä ja visuaalisia valintoja tarkastelemalla. Marimekon kehitys yrityksenä on kiintoisa ... -
Kulttuurin arvo elämystalouden aikana
Karkulehto, Sanna; Venäläinen, Juhana (Jyväskylän yliopisto, 2016)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.