dc.contributor.advisor | Mönkölä, Sanna | |
dc.contributor.author | Töytäri, Simo-Pekka | |
dc.date.accessioned | 2019-06-13T05:24:30Z | |
dc.date.available | 2019-06-13T05:24:30Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64562 | |
dc.description.abstract | Tutkimukseni käsittelee pelillisyyden vaikutusta sähköiseen itseoppimiseen. Sähköinen itseoppiminen tarjoaa merkittäviä mahdollisuuksia oppimisen tehokkaaseen ja kustannustehokkaaseen toteuttamiseen ja mittaamiseen, mutta haasteena on tukea ja kehittää oppijan motivaatiota. Pelillisyys tunnistetaan keinona sitouttaa ja motivoida oppijaa. Tutkimuksessa tunnistetaan kirjallisuuden perusteella keinoja ja menetelmiä, joilla pelillisyyttä sähköisessä itseoppimisessa voidaan toteuttaa, käsitellään menetelmiä oppimisteorioiden näkökulmasta, ja arvioidaan muutamia esimerkkipelien pelillisyyden onnistumista. Tutkimukseni johtopäätös on, että hyvin toteutettuna pelillisyys lisää oppijan motivaatiota ja oppimisympäristössä käytettyä aikaa, mutta pelillisyyden toteutus on usein puutteellinen. | fi |
dc.format.extent | 23 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.title | Pelillisyys sähköisessä itseoppimisessa | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201906133166 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | pelillistäminen | |
dc.subject.yso | oppiminen | |
dc.subject.yso | oppimisympäristö | |
dc.subject.yso | erilaiset oppijat | |
dc.subject.yso | pelit | |
dc.rights.accessrights | Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.. | fi |
dc.rights.accessrights | The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities). | en |