Pedagogista rajankäyntiä koulussa : inkluusioreitit ja yhdessä oppimisen edellytykset
Publisher
Jyväskylän yliopistoISBN
978-951-39-4348-6ISSN Search the Publication Forum
0075-4625Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Väitöskirjat [3524]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Oppijoiden moninaisuuden kohtaaminen suomalaisessa lähikoulussa : etnografia kouluyhteisön aikuisten yhdessä oppimisen haasteista ja mahdollisuuksista
Seppälä-Pänkäläinen, Tarja (Jyväskylän yliopisto, 2009)Tarja Seppälä-Pänkäläinen tutki väitöstyössään inklusiivisen eli osallistavan koulun muutosta ja nykyopettajuuden haasteita. Inkluusiolla ymmärretään kaikkien oppijoiden oikeutta osallistua, saada opetusta ja kasvaa ... -
Turning social inclusion into exclusion during collaborative between students with and without SEN
Niemi, Kreeta; Vehkakoski, Tanja (Routledge, 2023)Creating opportunities for meaningful social relationships between students with and without special educational needs (SEN) through collaborative learning has been suggested as a way to facilitate all students’ social ... -
Oppiva ryhmä projektipedagogiikan oppimisen menetelmänä : tapaustutkimus ammatillisessa peruskoulutuksessa opiskelevien kokemuksista projektipedagogiikasta
Vasarainen, Jere (2017)TIIVISTELMÄ Vasarainen, J. 2017. Oppiva ryhmä projektipedagogiikan oppimisen menetelmänä: Tapaustutkimus ammatillisessa peruskoulutuksessa opiskelevien kokemuksista projektipedagogiikasta. Liikuntatieteellinen tiedekunta, ... -
Yhteistoiminnallinen kokeilu viidennen luokan kuvataidetunneilla : "en mä ees ois osannu tehä tota yksin!"
Savolainen, Noora (2014)Tutkimuksen aiheena on yhteistoiminnallisuuden yhdistäminen viidennen luokan kuvatai- detunneille luokanopettajaopiskelijan opetusharjoittelun yhteydessä. Taustalla on tavoite luokan yhteisöllisyyden tukemisesta ... -
Yhteisopettajuuden toteutuminen inkluusioluokassa
Virtanen, Emmi (2015)Tässä tutkimuksessa selvitän yhteisopettajuuden toteutumista opettajien ajat-telussa ja toiminnassa. Lisäksi selvitän, miten opettajat ajattelevat oppilaiden hyötyvän yhteisopettajuudesta inklusiivisessa luokassa. ...