dc.contributor.advisor | Lakanen, Antti-Jussi | |
dc.contributor.author | Kavander, Teppo | |
dc.date.accessioned | 2019-06-11T08:35:03Z | |
dc.date.available | 2019-06-11T08:35:03Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64515 | |
dc.description.abstract | Peliohjelmointi muuttuu monimutkaisemmaksi ja projektit entistä
laajemmiksi. Tavallisessa ohjelmistokehityksessä on käytössä erilaisia suunnittelumalleja
auttamaan kehityksessä sekä erilaisia määritelmiä laadun varmistukseen. Näitä
ominaisuuksia ei ole yhtä vahvasti peliohjelmoinnin puolella. Pro gradu -tutkielmassa
tutkitaan MVC-arkkitehtuurin sovittamista peliohjelmointiin aiempiin tutkimuksiin ja
omiin kokeiluihin perustuen. Aiemmissa tutkimuksissa ei ole pelimoottori ja sen
hyödyntäminen ollut esillä. Havaintojen perusteella, MVC-arkkitehtuuri sopii joihinkin
pelimoottoreihin hyvin. | fi |
dc.description.abstract | Game programming is changing more difficult and projects are growing in size.
In normal software development there are different design patterns to help developing and
to ensure quality. These features are not that strong in field of game programming. In this
master thesis it will be tested if MVC architecture could be used in game programming.
Results are based on prior research and own observations. In prior research usefulness of
game engine has not been noted well. Based on my observations MVC architecture could
offer benefits with some game engines. | en |
dc.format.extent | 43 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fi | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | pelimoottorit | |
dc.subject.other | mvc | |
dc.subject.other | suunnittelumallit | |
dc.title | MVC-arkkitehtuuri peliohjelmoinnissa | |
dc.type | master thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201906113127 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | peliohjelmointi | |
dc.subject.yso | pelit | |
dc.subject.yso | ohjelmistoarkkitehtuuri | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |
dc.type.okm | G2 | |