Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKoskelainen, Tiina
dc.contributor.authorHannuksela, Emma-Stiina
dc.date.accessioned2019-06-03T09:54:03Z
dc.date.available2019-06-03T09:54:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64291
dc.description.abstractKilpailu verkkokauppojen välillä kiristyy verkkokaupankäynnin kasvaessa. Käyttäjäkokemus on yksi verkkokaupan menestymiseen vaikuttavista tekijöistä ja sen nähdään vaikuttavan asiakkaan ostokäyttäytymiseen. Käyttäjäkokemuksen avulla yritys voi saada tärkeää tietoa asiakkaidensa mieltymyksistä ja kehittää verkkokauppaansa. Tässä tutkielmassa haluttiin selvittää, mitkä ovat käyttäjäkokemuksen tekijät erityisesti verkkokaupan kontekstissa ja onko olemassa ohjeita, miten verkkokaupan käyttäjäkokemusta voidaan kehittää. Tutkimuksessa keskityttiin verkkokauppoihin, joissa yritys myy tuotteita tai palveluita suoraan kuluttajille. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kirjallisuuskatsausta ja lähteinä käytettiin erilaisia vertaisarvioituja artikkeleja arvostetuista julkaisuista. Tutkimuksessa huomattiin käytettävyyden olevan merkittävä tekijä käyttäjäkokemuksen muodostumisessa ja jopa sen perusta. Muillakin käyttäjäkokemukseen liitetyillä seikoilla on vaikutusta, kuten esimerkiksi luottamuksella, koukuttavuudella ja sivuston sisältämän informaation laadulla. Tutkimuksessa tuli ilmi myös verkkokaupan käyttäjäkokemuksen kehittämiseen sovellettavia suuntaa antavia ohjeita, jotka nojaavat verkkokaupan käyttäjäkokemuksen tekijöihin.fi
dc.description.abstractCompetition between online stores is rising as e-commerce grows. User experience can be seen as one of the factors affecting the success of an online store and is seen to affect the customer’s buying behavior. With the help of understanding user experience, a company can get relevant and important information about the preferences of the customers and improve their e-commerce business. In this thesis, I wanted to find out what are the factors of user experience, especially in the context of e-commerce, and whether there are guidelines on how to improve the user experience in e-commerce. The research focused on online shops where the company sells products or services directly to consumers. Literature review was used as a research method with various peer-reviewed articles and prestigious publications used as sources. The research found usability to be a significant factor in the formation of user experience and even its foundation. Other aspects associated with user experience have an impact as well, such as trust, stickiness and the quality of the information contained in the page. The study also revealed some guidelines for improving the user experience in e-commerce.en
dc.format.extent33
dc.language.isofi
dc.subject.otherasiakaskokemus
dc.titleVerkkokaupan käyttäjäkokemukseen vaikuttavat tekijät
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201906032895
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysokäyttäjäkokemus
dc.subject.ysokäytettävyys
dc.subject.ysoverkkokauppa (verkkoliiketoiminta)


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot