dc.contributor.advisor | Lakanen, Antti-Jussi | |
dc.contributor.author | Kahilainen, Niko | |
dc.date.accessioned | 2019-05-27T17:16:30Z | |
dc.date.available | 2019-05-27T17:16:30Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64229 | |
dc.description.abstract | Monessa massiivisessa verkkoroolipelissä on ongelmana pelaamisen automatisointi eli niin kutsuttu bottaaminen. Bottaaminen aiheuttaa pelissä lukuisia ongelmia, kuten
inflaatiota pelin taloudessa ja oikeiden pelaajien turhauttamista. Botit ja oikeat pelaajat kuitenkin käyttäytyvät pelissä eri tavoin, joten pelin lokidataa tutkimalla on mahdollista erotella botit oikeista pelaajista. | fi |
dc.description.abstract | Many Massively Multiplayer Online Role-Playing Games have a problem with players automating their gameplay, usually called botting. Botting can cause multiple problems
in the game, such as inflation in the game’s economy, and frustrating real players. However, since bots and real players behave differently in the game, by examining the game logs it is possible to distinguish bots from real players. | en |
dc.format.extent | 18 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.subject.other | massiivinen monen pelaajan verkkoroolipeli | |
dc.subject.other | massiivinen verkkoroolipeli | |
dc.subject.other | botti | |
dc.subject.other | käytösanalyysi | |
dc.title | Bottien havaitseminen massiivisissa verkkoroolipeleissä pelaajahahmon käytösanalyysin avulla | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201905272832 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | havaitseminen | |
dc.subject.yso | pelaajat | |
dc.subject.yso | pelit | |
dc.subject.yso | moninpelit | |
dc.subject.yso | koneoppiminen | |
dc.subject.yso | pelaaminen | |
dc.subject.yso | verkkopelit | |
dc.subject.yso | videopelit | |