Neuroverkkopohjainen reaaliaikainen 3D-hahmojen liikesynteesi
3D-hahmojen reaaliaikainen liikesynteesi mahdollistaa monipuolisten realististen animaatioiden generoinnin esimerkiksi videopeleihin. Toisaalta taas tekoälytutkimusta tehdään nykyään paljon erityisesti neuroverkkojen parissa. Tässä tutkielmassa tarkastellaan pienimuotoisen kirjallisuuskatsauksen muodossa, miten nämä kaksi asiaa pystytään yhdistämään, jotta saadaan entistä parempia liikesyntetisaattoreita reaaliaikaisia käyttökohteita varten. Näyttäisi siltä, että viimeaikoina on tapahtunut paljon kehitystä tällä sovellusalalla, ja muutamia käyttökelpoisia neuroverkkoja on saatu kehitettyä reaaliaikaista 3D-hahmojen liikesynteesiä varten. Tässä tutkielmassa tarkastellaan niistä kahta. Real time motion synthesis of 3D characters makes it possible to generate versatile and realistic animations that can be used, for example, in video games. On the other hand, there is a lot of research going on in the field of artificial intelligence and especially on neural networks. In this thesis, which is done as literature review, we will look at, how these two things can be combined so that we can get even better motion synthesizers for real time use cases. It appears that there has been quite a lot of development on this field lately, and some usable neural networks have been developed for real time motion synthesis of 3D characters. We will look at two of them in this thesis.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5362]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Assessment of 3,5-year old's emerging phonological awareness in a computer-animation context
Puolakanaho, Anne (2001) -
Planetaarisen mittakaavan maaston generointi ja reaaliaikainen renderöinti
Paananen, Ilari (2019)Planeettojen renderöintiä hyödynnetään mm. viihdeteollisuudessa, avaruustutkimuksessa ja erilaisissa visualisoinneissa. Jotkut sovelluskohteet vaativat renderöinniltä reaaliaikaisuutta. Monesti planeettaa mallinnettaessa ... -
Läpinäkyvyyden reaaliaikaisen renderöimisen perusteet
Vallius, Valtteri (2020)Nykyaikaiset näytönohjaimet kykenevät renderöimään kolmiulotteisia näkymiä reaaliajassa tehokkaasti. Monimutkaisen, päällekkäisen ja monitasoisen läpinäkyvyyden tehokas primitiivipohjainen renderöiminen näytönohjaimilla ... -
Pelaa ja opi : räätälöityjä verkkopelejä ammatilliseen oppimiseen
Mannila, Birgitta; Hämäläinen, Raija; Oksanen, Kimmo (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2007)Yhä useammalle ammatillisen koulutuksen oppijalle erilaiset virtuaaliset toiminta- ja peliympäristöt ovat keskeinen osa arkipäivää. Työelämässä puolestaan on asioita, joiden etukäteisharjoittelu on vaikeaa, kallista ja ... -
Pasila satiirin, koomisen ja absurdin rajoilla
Rantanen, Noora (2016)Pasila (Filmiteollisuus Fine Mediastation Oy tuotantokaudet 1.–2. vuosina 2007–2009 ja Yellow Film & TV tuotantokaudet 3.–6. vuosina 2011–2013) päättyi kuuden tuotantokauden jälkeen vuonna 2013 suosionsa huipulle. Sarjan ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.