Show simple item record

dc.contributor.advisorKuronen, Mikko
dc.contributor.authorPola, Päivi
dc.date.accessioned2019-05-08T07:41:31Z
dc.date.available2019-05-08T07:41:31Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/63801
dc.description.abstractSuomalaisissa lukioissa otettiin käyttöön elokuussa 2018 uusi opetussuunnitelma, joka painottaa opiskelijalähtöistä opetusta, sekä opiskelijan aktiivista, tavoitteellista ja itseohjautuvaa toimintaa. Erilaiset opetusmenetelmät ja –ympäristöt sekä digitaalisuus painottuvat myös opetussuunnitelmassa. Tämän tutkielman tavoitteena on luoda uutta käänteisen oppimisen ideologiaan ja pedagogiikkaan pohjautuvaa oppimateriaalia, joka painottaa myös yllä mainittuja lukion opetussuunnitelman tavoitteita. Teoriaosassa käsitellään käänteisen luokkahuoneen ja oppimisen käsitteitä, ja mitä ne tarkoittavat käytännön opetuksessa. Opettajan ja opiskelijan uudistuneet roolit luokkahuoneessa ja sen ulkopuolella korostuvat: opettaja on ohjaaja, joka ohjaa opiskelijaa oppimisprosessissa palautetta antaen, opiskelija taas autonominen ja itsenäinen oppija, jolla on vastuu omasta oppimisestaan. Myös oppimisprosessin ja -tulosten henkilökohtaisuus ovat keskiössä. Kaikki eivät opi samalla tavalla, eivätkä samoja asioita, vaan jokaisella on oma oppimispolkunsa ja- tavoitteensa. Materiaalipaketti on tehty lukion kieliopin kertauskurssille ja se pohjaa käänteisen oppimisen pedagogiikkaan. Oppimateriaali on sähköinen ja se on tehty Peda.net oppimisalustalle hyödyntäen lisäksi ohjelmistoja nimeltä Powtoon, Quizlet ja Youtube. Oppimateriaali keskittyy ruotsin kielen verbioppiin ja se sisältää opetusvideoita ja tehtäviä, sekä keskustelualustoja eri teemoista opiskelijoille.fi
dc.format.extent36
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosv
dc.subject.otheromvänt lärande
dc.subject.otheromvänt klassrum
dc.titleOmvänt klassrum och lärände i gymnasieundervisningen i svenska som andra inhemska språket
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201905082472
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineRuotsin kielifi
dc.contributor.oppiaineSwedishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi306
dc.subject.ysoruotsin kieli
dc.subject.ysooppimateriaali
dc.subject.ysolukio
dc.subject.ysokäänteinen opetus
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysoopetusmenetelmät
dc.subject.ysokielet
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record