dc.contributor.author | Tapionkaski, Sanna | |
dc.date.accessioned | 2019-05-02T11:21:15Z | |
dc.date.available | 2019-05-02T11:21:15Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Tapionkaski, S. (2019). Työelämäläheisyyden kehittäminen monialaisen kieliasiantuntijan laaja-alaisen kandidaatintutkinnon opetussuunnitelmassa 2017–2020. <i>Yliopistopedagogiikka</i>, <i>26</i>(1), 46-48. <a href="https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2019/02/12/tyoelamalaheisyyden-kehittaminen-kieliasiantuntijan-kandidaatintutkinnon-opetussuunnitelmassa/" target="_blank">https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2019/02/12/tyoelamalaheisyyden-kehittaminen-kieliasiantuntijan-kandidaatintutkinnon-opetussuunnitelmassa/</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_28910805 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_80597 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/63710 | |
dc.description.abstract | Monialaisen kieliasiantuntijan laaja-alaisen kandidaatintutkinnon työelämäläheisyyttä selvittävä hanke käynnistyi keväällä 2016 Jyväskylän yliopiston kielten laitoksella (nykyisin kieli- ja viestintätieteiden laitos) osana laajempaa opetussuunnitelmien uudistamistyötä. Termi ’työelämäläheisyys’ on lainattu Päivi Tynjälältä (2016), joka korostaa, että yliopisto-opintojen ei tarvitse olla työelämälähtöisiä, mutta hyvinkin työelämäläheisiä: jälkimmäinen voi toteutua työelämäyhteistyön kautta, mutta myös työelämärelevantteina opintojaksojen sisältöinä ja toteutuksina. Uusissa opetussuunnitelmissa vuosille 2017–2020 tutkintorakenne muuttui ja aiemman monialaisen kieliasiantuntijan suuntautumisvaihtoehdon pohjalta kehitettiin uusi monialaisen kieliasiantuntijan laaja-alainen kandidaatintutkinto. Kehittämishankkeen tavoitteena oli selvittää, miten uuden tutkinnon opetussuunnitelmaan saataisiin entistä paremmin mukaan työelämäläheisyyttä sekä laajemmin koko tutkintokokonaisuuden kannalta että yksittäisten kurssien osalta. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language | fin | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum | |
dc.relation.ispartofseries | Yliopistopedagogiikka | |
dc.relation.uri | https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2019/02/12/tyoelamalaheisyyden-kehittaminen-kieliasiantuntijan-kandidaatintutkinnon-opetussuunnitelmassa/ | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.subject.other | kieliasiantuntijat | |
dc.subject.other | työelämäläheisyys | |
dc.title | Työelämäläheisyyden kehittäminen monialaisen kieliasiantuntijan laaja-alaisen kandidaatintutkinnon opetussuunnitelmassa 2017–2020 | |
dc.type | article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201903071766 | |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.oppiaine | Soveltava kielitiede | |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalItem | |
dc.date.updated | 2019-03-07T07:15:21Z | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.format.pagerange | 46-48 | |
dc.relation.issn | 2242-8070 | |
dc.relation.numberinseries | 1 | |
dc.relation.volume | 26 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittaja & Peda-forum, 2019. | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | monialaisuus | |
dc.subject.yso | työelämälähtöisyys | |
dc.subject.yso | yliopistot | |
dc.subject.yso | korkeakouluopetus | |
dc.subject.yso | tutkinnot | |
dc.subject.yso | työelämä | |
dc.subject.yso | opetussuunnitelmat | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p4217 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p22228 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p10895 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1246 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p374 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p16262 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p5140 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |