Between theory and practice : foreign language teacher students’ cognition of oral proficiency and grammar teaching in Sweden
Nilsson, T., Harjanne, P. & Rosell Steuer, P. (2019). Between theory and practice : foreign language teacher students’ cognition of oral proficiency and grammar teaching in Sweden. Apples : Journal of Applied Language Studies, 13 (1), 113-131. doi:10.17011/apples/urn.201903011692
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesPäivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© Authors, 2019
The present study explores patterns of cognition among 14 foreign language (FL)
teacher students in Sweden regarding teaching oral proficiency and grammar in
French German, Italian and Spanish. It is based on reflective cumulative log texts
written by the students during a theoretical course in FL pedagogy. The log texts
were investigated using qualitative content analysis to uncover central themes and
patterns of agency. The findings indicate, among other things, that the FL teacher
students hold strong experience-based cognitions regarding teaching both oral
proficiency and grammar, and that, regardless if their FL learning experiences at
school were based on form-focused teaching or communicative teaching, they struggle to
negotiate the role of grammar in a communicative language teaching framework.
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Subject expertise among teacher students of English and Swedish : the ideal language teacher and self-efficacy beliefs
Tupala, Maria (2015)Käsitykset kielen oppimisesta ja opettamisesta ovat muuttuneet kielen rakenteita korostavista näkemyksistä yhä enemmän kommunikatiivisiksi (Abrahamsson 2009). Tämän tutkielman lähtökohtana onkin havainnoida näiden muuttuvien ... -
Learning English speaking skills at upper secondary school : the students’ and the teachers’ view
Ahola, Tiina (2009)Vieraiden kielten opettamiseen suulliseen opettamiseen sekä testaamiseen on viime aikoina kiinnitetty erityistä huomiota. Suullisen kokeen lisäämisestä ylioppilastutkintoon on keskusteltu jo viime vuosikymmenellä ja kokeen ... -
Cognition of Korean-English secondary school teachers about intercultural dimension in EFL teaching
Choi, Yuri (2016)The importance of intercultural competence in education has been recognized in order to promote students’ tolerance and empathy towards others in the globalized world. Being the first and foremost foreign language subject ... -
Written essay feedback given by a teacher and as experienced by students
Eskelinen, Marja (2016)Kirjallinen tuottaminen on olennainen osa kielten kouluopetusta Suomessa. Perinteisesti kirjalliset tuotokset arvioidaan ja opettaja antaa niistä palautetta. Tämä kandidaatin tutkielma selvittää yhden lukioryhmän osalta, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.