dc.contributor.author | Asunta, Piritta | |
dc.date.accessioned | 2019-03-27T13:11:28Z | |
dc.date.available | 2019-03-27T13:11:28Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Asunta, P. (2019). Motorisen oppimisen vaikeudet tulee tunnistaa varhain. <i>Liikunta ja tiede</i>, <i>56</i>(1), 20-23. <a href="https://www.lts.fi/media/liikunta-tiede-lehden-artikkelit/1_2019/lt_1-19_20-23_lowres.pdf" target="_blank">https://www.lts.fi/media/liikunta-tiede-lehden-artikkelit/1_2019/lt_1-19_20-23_lowres.pdf</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_28953781 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_80860 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/63308 | |
dc.description.abstract | Heikot motoriset taidot ovat yhteydessä oppimisen, toiminnanohjauksen ja tarkkaavuuden ongelmiin ja lapsen fyysiseen, psyykkiseen ja sosiaaliseen hyvinvointiin. Varhaisella tuella voidaan vaikuttaa myönteisesti lapsen kokonais kehitykseen ja ehkäistä vaikeudesta aiheutuvia toissijaisia pulmia. Suurimmalla osalla lapsista motorisen oppimisen ongelmat ovat niin lieviä, että luokan ja liikunnanopettajan tarjoama yleinen tuki auttaisi lapsen oppimista ja liikunnalliseen toimintaan osallistumista. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Liikuntatieteellinen seura | |
dc.relation.ispartofseries | Liikunta ja tiede | |
dc.relation.uri | https://www.lts.fi/media/liikunta-tiede-lehden-artikkelit/1_2019/lt_1-19_20-23_lowres.pdf | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.subject.other | motoriset taidot | fi |
dc.subject.other | motorinen oppiminen | fi |
dc.subject.other | oppiminen | fi |
dc.subject.other | varhainen tuki | fi |
dc.subject.other | tunnistaminen | fi |
dc.subject.other | kolmiportainen tuki | fi |
dc.title | Motorisen oppimisen vaikeudet tulee tunnistaa varhain | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201903061753 | |
dc.contributor.laitos | Liikuntatieteellinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.laitos | Faculty of Sport and Health Sciences | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.date.updated | 2019-03-06T10:16:29Z | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.format.pagerange | 20-23 | |
dc.relation.issn | 0358-7010 | |
dc.relation.numberinseries | 1 | |
dc.relation.volume | 56 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © 2019 Tekijä ja Liikuntatieteellinen Seura ry. | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | kolmiportainen tuki | |
dc.subject.yso | motoriset taidot | |
dc.subject.yso | motorinen oppiminen | |
dc.subject.yso | varhainen tuki | |
dc.subject.yso | lapset (ikäryhmät) | |
dc.subject.yso | oppimisvaikeudet | |
dc.subject.yso | tunnistaminen | |
dc.subject.yso | perusopetus | |
dc.subject.yso | lapsen kehitys | |
dc.subject.yso | oppimistavoitteet | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p28718 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p24478 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p29034 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p21954 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p4354 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p5302 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p8265 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p19327 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2125 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p11960 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |