Selkäkipuinen tarvitsee oikeaa tietoa ja tukea
Holopainen, R., & Miranda, H. (2018). Selkäkipuinen tarvitsee oikeaa tietoa ja tukea. Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja, 2018(3), 11-13.
Julkaistu sarjassa
Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettajaPäivämäärä
2018Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat & Liikunnan ja Terveystiedon Opettajat ry., 2018.
Lasten ja nuorten kivut ovat lisääntyneet 90-luvun alun jälkeen huomattavasti.
Biomekaanisesta selitysmallista on haettu syytekijöitä: raskas koulureppu, kännykän
käyttö, huono ryhti, “virheellinen” askellus, alaraajojen pituusero, heikot selkälihakset
jne. Näiden merkitys on tutkimuksissa jäänyt kuitenkin vaatimattomaksi eikä
nykynuorten tuki- ja liikuntaelimistö ole sen heikompaa tekoa kuin aiempien
sukupolvien.
Julkaisija
Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry.ISSN Hae Julkaisufoorumista
2242-0134Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28265624
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Liikuntatieteiden tiedekunta [3164]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Musiikkiterapian mahdollisuudet lasten ja nuorten akuutin ja pitkittyneen kivun hoidossa : toimintatutkimus HUSin Lasten kipukeskuksessa
Keränen, Reetta (2023)Lapsuudessa koettu hoitamaton, tunnistamaton ja huonosti hallittu kipu voi aiheuttaa aikuisikään asti kestäviä negatiivisia seurauksia, kuten kivun kroonistumista, toimintakyvyn laskua ja stressiä. Suomessakin on 2000-luvun ... -
Fyysinen suorituskyky ei näy lasten ja nuorten selkäkivuissa
Haapala, Eero (Liikuntatieteellinen seura, 2021) -
ECEC teachers' emotional support during children's transition from home to ECEC
Golkhou, Mina (2024)The present research investigates the role of early childhood education and care (from now on ECEC) teachers’ emotional support in smooth transitions for young children experiencing ECEC. Therefore, different strategies ... -
Opettajan ja vanhempien kasvatustyylien yhteys lapsen akateemisiin emootioihin 1. kouluvuoden aikana
Lannetta, Satu (2017)Tämän tutkimuksen ensimmäisenä tarkoituksena oli selvittää, missä määrin ensimmäistä luokkaa käyvillä lapsilla esiintyy erilaisia akateemisia emootioita, tarkemmin ylpeyden ja häpeän tunteita, miten nämä tunteet kehittyvät ... -
Varhaiskasvatuksen opettajan tunteet ja tunnesäätelykyky lapsen käyttäytyessä haastavasti
Haukka, Karoliina (2024)Varhaiskasvatuksen opettajan omat tunnetaidot eli kyky tunnistaa, ymmärtää ja säädellä tunteitaan korostuvat varhaiskasvatuksen arkeen kuuluvissa lapsen haastavan käyttäytymisen tilanteissa. Opettajan tunnetaidot ovat ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.