Show simple item record

dc.contributor.advisorHiltunen, Leena
dc.contributor.authorPirttilä, Henna
dc.date.accessioned2018-12-20T11:22:45Z
dc.date.available2018-12-20T11:22:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/60741
dc.description.abstractTässä kehittämistutkimuksessa tarkastellaan ammattikorkeakouluopiskelijoiden digikyvykkyyden tason arvioimista osaamismerkkien avulla. Tutkimuksessa analysoidaan Hämeen ammattikorkeakoulun digitaaliset työskentely-ympäristöt -osaamismerkkien soveltuvuutta opiskelijoiden digitaalisen osaamisen tason näyttämiseen, arvioimiseen ja kehittämiseen. Lisäksi analysoidaan, mitä vaatimuksia osaamismerkeille tulee asettaa, jotta ne voivat kor-vata perinteistä opetusta ja siinä tapahtuvaa arviointia. Aihetta tarkastellaan sekä opiskelijoiden että opettajien näkökulmista. Tutkimuksen yhtey-dessä päivitetään opiskelijoiden ja opettajien palautteiden pohjalta digitaaliset työskentely-ympäristöt -osaamismerkkejä. Lisäksi osaamismerkeille määritellään pidemmän tähtäimen kehittämiskohteet, jotta ne entistä paremmin tukisivat opiskelijoiden digitaalisen osaamisen kehittymistä.fi
dc.description.abstractThis Master´s Thesis examines the implementation of digital open badges in purpose of identification and recognition of students’ digital skills. The examination of “Digital Work-ing Platforms” open badges structure, implementation for demonstrating Häme University of Applied Sciences students’ digital skills and the suitability in further developing stu-dents’ skills are also included in this study. In addition to the introduction of digital open badges, the possibility of replacing the traditional teaching and assessment methods with Open Badges are examined. The design research is implemented from both students’ and teachers’ point of view. The feedback received from students and teachers including the results of this study were used in creating a Digital Open Badge Development Plan that will further support development of students’ digital working skills.en
dc.format.extent76
dc.language.isofi
dc.subject.otherdigitaalinen osaaminen
dc.subject.otherdigikyvykkyys
dc.subject.otherosaamismerkki
dc.titleOpiskelijoiden digikyvykkyyden arvioiminen osaamismerkkien avulla
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201812205273
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysoopiskelijat
dc.subject.ysokehittämistutkimus
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysoosaaminen
dc.subject.ysokorkeakouluopiskelu
dc.subject.ysokorkeakouluopetus
dc.subject.ysoopettajat


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record