“Olen tietoisempi, miten suomen kieli toimii” : havaintoja edistyneen suomenoppijan kielitaidosta täsmäopetushankkeen aikana
Kekki, N. & Jokela, H. (2018). “Olen tietoisempi, miten suomen kieli toimii” : havaintoja edistyneen suomenoppijan kielitaidosta täsmäopetushankkeen aikana. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 9 (7). Retrieved from https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta...
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaDate
2018Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittaja, 2018
Esittelemme tässä artikkelissa Turun yliopiston Täsmäopetusta edistyneille suomenoppijoille ‑hanketta ja tarkastelemme sellaisia edistyneen suomenoppijan kielitaitoon liittyviä ilmiöitä, jotka nousivat esiin tarjoamamme täsmä- eli yksilöopetuksen aikana.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Edistyneen suomenoppijan digitaaliset oppimateriaalit – nykytilanne ja uusia suuntia
Kotilainen, Lari; Sundvall, Elżbieta; Komppa, Johanna; Niinivaara, Janne; Udd, Taija; (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)Kielenoppijoiden elämänpiiri muuttuu teknistymisen myötä. Omaa mobiililaitettaan mukanaan kuljettava oppija voisi ideaalitilanteessa käyttää tekniikkaa monipuolisesti niin ympäristönsä kielenkäyttötilanteiden etukäteisha ... -
"Esimerkiksi pissa ei ole mitään kuin Italiassa --" : mielipideilmaukset ja niiden kehittyminen suomenoppijoiden teksteissä
Kajaan, Paula (2012)Tässä tutkimuksessa tarkastellaan suomenoppijoiden mielipiteenilmauksia ja niiden kehittymistä sinä aikana kun oppijoiden kielenkäyttäjän rooli vaihtuu vieraan kielen oppijasta toisen kielen oppijaksi. Mielipiteenilmauksia ... -
Learner’s beliefs : a case study of adult immigrants independently learning Finnish as a second language
Siren, Maricris (2021)Learners’ beliefs about second language acquisition (SLA) are described as learners’ personal theories about language learning and language in general. Previous studies reported that beliefs can be productive or unproductive ... -
Tekstikäsitysten muuttuminen suomi toisena kielenä -kurssilla
Ojanen, Heli (2014)Tekstien maailma on muuttunut viimeisten vuosikymmenien aikana peruuttamattomasti kirjoitetusta kielestä joka puolelta päällemme vyöryväksi teksti- ja informaatiotulvaksi. Muutosta ovat muokanneet teknologiset uutuudet ... -
Selkokielinen kielimuoto suomi toisena kielenä -oppikirjassa
Hyppönen, Annikki (2018)Tutkielma on oppikirjatutkimus, jonka tarkoituksena on selvittää, miten selkokieli näkyy suomi toisena kielenä -oppikirjan (S2) teksteissä ja tehtävämateriaaleissa. Lisäksi selvitetään, tukeeko S2-oppikirjan rakenne ja ...