Luethan sinäkin?
Leino, K. Luethan sinäkin?. Ruusupuiston uutiset, (5). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/5-2018/4
Julkaistu sarjassa
Ruusupuiston uutisetTekijät
Päivämäärä
2018Tekijänoikeudet
© Kirjoittaja & Jyväskylän yliopisto, 2018
Julkaisija
Jyväskylän yliopisto
Alkuperäislähde
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/5-2018/4Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28762660
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
How Are Practice and Performance Related? Development of Reading From Age 5 to 15
van Bergen, Elsje; Vasalampi, Kati; Torppa, Minna (John Wiley & Sons, 2021)Does reading a lot lead to better reading skills, or does reading a lot follow from high initial reading skills? The authors present a longitudinal study of how much children choose to read and how well they decode and ... -
Reading Development from Kindergarten to Age 18 : The Role of Gender and Parental Education
Manu, Mari; Torppa, Minna; Vasalampi, Kati; Lerkkanen, Marja‐Kristiina; Poikkeus, Anna‐Maija; Niemi, Pekka (John Wiley & Sons, 2023)The gender difference in reading achievement in favor of adolescent girls is a robust finding in the literature, but the evidence is mixed when considering younger children. The present study followed the development of ... -
Kirjojen lukeminen tukee luetun ymmärtämisen kehitystä
Torppa, Minna; Nurminen, Tiia; Niemi, Pekka; Vasalampi, Kati; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Tolvanen, Asko; Poikkeus, Anna-Maija (Niilo Mäki Instituutti, 2021)Tässä artikkelissa esittelemme keskeiset havainnot tutkimuksesta (Torppa ym., 2020), jossa tarkasteltiin vapaa-ajan lukemisen ja lukutaidon kehityksen suhdetta. Kysyimme, ennustaako lukutaito lukemisen määrää vai ennustaako ... -
Typical and Atypical Development of Visual Expertise for Print as Indexed by the Visual Word N1 (N170w) : A Systematic Review
Amora, Kathleen Kay; Tretow, Ariane; Verwimp, Cara; Tijms, Jurgen; Leppänen, Paavo H. T.; Csépe, Valéria (Frontiers Media SA, 2022)The visual word N1 (N170w) is an early brain ERP component that has been found to be a neurophysiological marker for print expertise, which is a prelexical requirement associated with reading development. To date, no other ... -
The role of the home in children’s critical reading skills development
Paakkari, Leena; Ruotsalainen, Jenni; Lahti, Henri; Kulmala, Markus; Kendeou, Panayiota; Raittila, Tiia-Liina; Manu, Mari; Salminen, Jenni; Torppa, Minna (Nature Publishing Group, 2024)This study aimed to identify the specific home environment factors that were judged to support or hinder the development of children’s critical reading skills. Using a Delphi method, 32 experts in Finland listed a set of ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.