Luethan sinäkin?
Leino, K. Luethan sinäkin?. Ruusupuiston uutiset, (5). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/5-2018/4
Julkaistu sarjassa
Ruusupuiston uutisetTekijät
Päivämäärä
2018Tekijänoikeudet
© Kirjoittaja & Jyväskylän yliopisto, 2018
Julkaisija
Jyväskylän yliopisto
Alkuperäislähde
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/5-2018/4Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28762660
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
How Are Practice and Performance Related? Development of Reading From Age 5 to 15
van Bergen, Elsje; Vasalampi, Kati; Torppa, Minna (John Wiley & Sons, 2021)Does reading a lot lead to better reading skills, or does reading a lot follow from high initial reading skills? The authors present a longitudinal study of how much children choose to read and how well they decode and ... -
Kirjojen lukeminen tukee luetun ymmärtämisen kehitystä
Torppa, Minna; Nurminen, Tiia; Niemi, Pekka; Vasalampi, Kati; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Tolvanen, Asko; Poikkeus, Anna-Maija (Niilo Mäki Instituutti, 2021)Tässä artikkelissa esittelemme keskeiset havainnot tutkimuksesta (Torppa ym., 2020), jossa tarkasteltiin vapaa-ajan lukemisen ja lukutaidon kehityksen suhdetta. Kysyimme, ennustaako lukutaito lukemisen määrää vai ennustaako ... -
Reading Development from Kindergarten to Age 18 : The Role of Gender and Parental Education
Manu, Mari; Torppa, Minna; Vasalampi, Kati; Lerkkanen, Marja‐Kristiina; Poikkeus, Anna‐Maija; Niemi, Pekka (John Wiley & Sons, 2023)The gender difference in reading achievement in favor of adolescent girls is a robust finding in the literature, but the evidence is mixed when considering younger children. The present study followed the development of ... -
Typical and Atypical Development of Visual Expertise for Print as Indexed by the Visual Word N1 (N170w) : A Systematic Review
Amora, Kathleen Kay; Tretow, Ariane; Verwimp, Cara; Tijms, Jurgen; Leppänen, Paavo H. T.; Csépe, Valéria (Frontiers Media SA, 2022)The visual word N1 (N170w) is an early brain ERP component that has been found to be a neurophysiological marker for print expertise, which is a prelexical requirement associated with reading development. To date, no other ... -
Intergenerational Transmission of Dyslexia : How do Different Identification Methods of Parental Difficulties Influence the Conclusions Regarding Children's Risk for Dyslexia?
Khanolainen, Daria; Salminen, Jenni; Eklund, Kenneth; Lerkkanen, Marja‐Kristiina; Torppa, Minna (John Wiley & Sons, 2023)By investigating children whose parents have dyslexia, family risk (FR) studies are expanding our understanding of the intergenerational transmission of dyslexia. These studies, however, vary in their identification of FR, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.