Yhdessä ULAlla : opettajien perus- ja täydennyskoulutusta siltaamassa
Kaukonen, V., & Toikka, T. Yhdessä ULAlla : opettajien perus- ja täydennyskoulutusta siltaamassa. Ruusupuiston uutiset, (4). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/4-2018/1
Julkaistu sarjassa
Ruusupuiston uutisetPäivämäärä
2018Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2018
Opettajien täydennyskoulutus on perinteisesti keskittynyt yksittäisten opettajien taitojen kehittämiseen, eikä sillä ole juuri ollut yhteyttä opettajien peruskoulutukseen. Voisiko täydennyskoulutus olla hajanaisten koulutuspäivien sijaan muodoltaan pitkäjänteistä työyhteisövalmennusta, jossa opettajankouluttajat ja opettajaopiskelijat yhdessä tukevat laajempaa toimintakulttuurin muutosta ja ammatillista kehittymistä kouluyhteisössä? Tähän kysymykseen Uutta Luova Asiantuntijuus -hanke (ULA) pyrkii vastaamaan.
Julkaisija
Jyväskylän yliopisto
Alkuperäislähde
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/4-2018/1Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28763362
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Integrated initial and continuing training as a way of developing the professional agency of teachers and student teachers
Ukkonen-Mikkola, Tuulikki; Varpanen, Jan (Elsevier, 2020)In this paper, we discuss training aimed at supporting the professional agency of teachers and student teachers. Drawing on socio-cultural and post-structural theories, we conceptualize professional agency as achieved by ... -
Towards a learning community : understanding teachers’ mental models to support their professional development and learning
Tarnanen, Mirja; Kostiainen, Emma; Kaukonen, Vili; Martin, Anne; Toikka, Teppo (Routledge, Taylor & Francis, 2021)Amidst societal, demographic and educational changes, teachers are expected to engage in professional development and learning (PDL) throughout their careers. This study explores school teachers’ mental models about their ... -
This can be made more student-centred : Asynchronous mediation in in-service teacher professional development
Kareva, Victoria; Rasskazova, Tatiana; Leontjev, Dmitri (Peoples' Friendship University of Russia, 2022)Vygotskian Sociocultural Theory is a powerful foundation for research into teacher professional development. However, while this research has been growing, it has largely been focused on pre-service second/foreign language. ... -
The change and continuity of teachers’ professional agency : a two-year longitudinal study in the case of Hong Kong
Lau, Josephine; Vähäsantanen, Katja; Collin, Kaija (Routledge, 2023)To transform existing education practices in tackling different challenges and future uncertainties, it is essential to engage teachers as active agents in students’ learning, collegial collaboration, school development ... -
In pursuit of beginning teachers’ competence in promoting reading motivation : A mixed-methods study into the impact of a continuing professional development program
Vansteelandt, Iris; Mol, Suzanne E.; Vanderlinde, Ruben; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Van Keer, Hilde (Elsevier BV, 2020)As teachers’ reading motivation and self-efficacy for promoting reading motivation can be considered vital for their reading-oriented promotive teaching practices and students’ reading motivation, this study evaluated the ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.