Kaiken keskellä kollegiaalisuus
Saarinen, T. (2018). Kaiken keskellä kollegiaalisuus. Kasvatus, 49(4), 352-354.
Published in
KasvatusAuthors
Date
2018Discipline
Soveltava kielitiedeCopyright
© Kirjoittaja, 2018.
Historian ja nykyajan suhteeseen liitetään usein klisee, että nykyisyyttä ei voi tuntea ilman
historian tuntemusta. Kysymys ei kuitenkaan ole näin yksinkertainen -- nykyisyys ei ole
historiallisten tapahtumien itsestään selvä ja vaihtoehdoton seuraus, vaan nykyisyyden ja
historian suhde on moniulotteisempi. Jussi Välimaa tekee teoksessaan “Opinteillä oppineita”
suomalaisen korkeakoulutuksen historiallisen synteesin, mutta kommentoi samalla nykyisen
korkeakoulupolitiikan toimintaa tai toimimattomuutta historiallisten kerrostumien näkökulmasta.
Publisher
Suomen Kasvatustieteellinen Seura ry; Koulutuksen tutkimuslaitosISSN Search the Publication Forum
0022-927XPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28719666
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Autoalan koulutuksen vaiheet
Valta Reijo (Tekniikan historian seura THS, 2022) -
Suomalaisten yliopistojen ja korkeakoulupolitiikan juurilla
Valtonen, Heli (Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry, Jyväskylän yliopisto, 2019) -
Educational reflections from Eritrea Learning for All : Eritrea-Finland collaboration project in higher education (2015-2017)
Asfaha, Yonas Mesfun; Belay, Abraham; Eskelä-Haapanen, Sirpa (University of Jyväskylä, 2017) -
"Enemmän kuin pelkkä projekti" : Supporting Immigrants in Higher Education in Finland : SIMHE-UniPID -pilottihankkeen yhteenveto
Häkkinen, Marita; Käyhkö, Katinka; Bogdanoff, Minna (The Finnish University Partenership for International Development (UniPID), University of Jyväskylä, 2017) -
Teenage Time Use and Educational Attainment in Adulthood in Finland
Ojala, Satu; Kan, Man-Yee; Oinas, Tomi (MDPI AG, 2021)We investigated the role of teenage everyday social ties in educational outcomes by examining the association between teenage time use and educational attainment in adulthood. The sample consisted of young people aged 10–18 ...