On the dark side of lifestyle blogging : the case of negative anonyms
Hänninen, R. (2018). On the dark side of lifestyle blogging : the case of negative anonyms. WiderScreen, 11.10.2018(3). http://widerscreen.fi/numerot/2018-3/on-the-dark-side-of-lifestyle-blogging-the-case-of-negative-anonyms/
Julkaistu sarjassa
WiderScreenTekijät
Päivämäärä
2018Tekijänoikeudet
© Hänninen & Filmiverkko ry, 2018
The social reciprocity between bloggers and their readers included in lifestyle blogs is inspired
by casual exchange of information, opinions, and emotional support. Despite the obvious
positive connotations, the world of lifestyle blogging also has a darker side to it. A negative
anonym is recognized by bloggers as a reader who comments behind a pseudonym and
distributes critical or abusive comments targeted against bloggers’ physical appearance,
personality, life choices, or commercial collaborations. Bloggers are often regarded as
influencers of social media. In this study, however, the perspective is reversed as I explore some
of the ways bloggers are influenced by their readers.
Julkaisija
Filmiverkko ryISSN Hae Julkaisufoorumista
1795-6161Asiasanat
Alkuperäislähde
http://widerscreen.fi/numerot/2018-3/on-the-dark-side-of-lifestyle-blogging-the-case-of-negative-anonyms/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28672302
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Hyvinvointibloggaajien käsitykset heidän blogiensa vaikutuksesta lukijoihinsa
Kosola, Katja; Temonen, Jutta (2018)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää suomalaisten hyvinvointibloggaajien käsityksiä siitä, miten he vaikuttavat lukijoihinsa, sekä bloggaajien vastuutaan tuottamastaan sisällöstään. Lisäksi selvitimme, ovatko ... -
“Is This an Advertisement or a Personal Account?” : Commercialisation of Lifestyle Blogs in Finland
Hänninen, Riitta (Ethnos ry, 2015)When blogging first appeared on the map of social media in the mid-1990s, the majority of bloggers were male writing for example about the developments of the online world, or if they were political reporters, looking for ... -
Bloggaajan vuorovaikutusroolit suosituissa blogeissa
Mäenpää, Jaana (2016)Maisterintutkielma käsittelee kielellisesti ilmenevää vuorovaikutusta ja bloggaajalle rakentuvia rooleja suosituissa blogeissa. Tavoitteena on selvittää, millaiset kielelliset keinot toimivat roolien rakentajina. Lukijan ... -
Yksityisyyden hallinta blogeissa : lifestylegenressä tunnetuksi tulleiden bloggaajien käsityksiä yksityisyyden hallinnastaan
Nordström, Laura (2017)Blogit ovat vakiinnuttaneet asemansa suosittuina teknologiavälitteisen vuorovaikutuksen ympäristöinä, joissa yhdistyvät tunnettuuden, ammattimaisuuden ja kaupallisuuden aspektit. Tutkimuksen tavoitteena oli ymmärtää ... -
Bloggaajien ja lukijoiden välinen vuorovaikutus : tarkastelussa sisustusblogigenren Divaaniblogit.fi-sivuston blogit
Erkkola, Essi (2012)Tutkimuksen tavoitteena oli kuvata bloggaajien käsityksiä bloggaajien ja lukijoiden välisestä vuorovaikutuksesta ja keskinäisestä suhteesta sekä kuvata, millaisia merkityksiä vuorovaikutuksella ja suhteella on bloggaajien ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.