Johtamiskäytäntöjen tutkimus : havaintoja Suomen ammatillisen peruskoulutuksen oppilaitoksista ja teollisuuden toimipaikoilta
Maliranta, M., Jokinen, J., & Sieppi, A. (2018). Johtamiskäytäntöjen tutkimus : havaintoja Suomen ammatillisen peruskoulutuksen oppilaitoksista ja teollisuuden toimipaikoilta. Talous ja yhteiskunta, 46(2), 18-23. http://www.labour.fi/ty/tylehti/ty/ty22018pdf/ty22018MalirantaJokinenSieppi.pdf
Published in
Talous ja yhteiskuntaDate
2018Copyright
© Kirjoittajat & Palkansaajien tutkimuslaitos, 2018
Taloustieteellisessä tutkimuksessa on kiinnitetty aikaisempaa enemmän huomiota siihen, miten
johtamiskäytäntöjen laatu selittää tuottavuuden eroja sekä maiden välillä että yritysten ja
organisaatioiden välillä. Analyysejä on tehty sekä yksityisellä että julkisella sektorilla. Suomea
koskevat uudet tutkimustulokset kertovat, että johtamiskäytäntöjen laatu on yleisesti ottaen korkea
sekä ammatillisen peruskoulutuksen oppilaitoksissa että teollisuuden toimipaikoilla. Muihin maihin
verrattuna suhteelliset heikkoudet liittyvät tavoitteiden asettamisen ja kannustinjärjestelmien
käytäntöihin.
Publisher
Palkansaajien tutkimuslaitosISSN Search the Publication Forum
1236-7206
Original source
http://www.labour.fi/ty/tylehti/ty/ty22018pdf/ty22018MalirantaJokinenSieppi.pdfPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28648814
Metadata
Show full item recordCollections
- Kauppakorkeakoulu [1185]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Opiskelijoiden oppiminen ammatillisen peruskoulutuksen työssäoppimisen järjestelmässä
Virtanen, Anne (University of Jyväskylä, 2013) -
Ammatillisen peruskoulutuksen äidinkielen oppikirjat : sisältöjen ja ammattialan integroinnin tarkastelua
Leppänen, Heli (2010)Tutkimukseni tarkoituksena oli selvittää, millaisia oppisisältöjä ammatillisen perusasteen äidinkielen oppikirjoissa on ja miten niissä yhdistetään äidinkieltä ammattiopintoihin. Lisäksi tarkas-telin, miten kirjoissa olevat ... -
Katsaus ammattikasvatuksen ja ammatillisen koulutuksen tutkimukseen Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa vaikuttavuuden näkökulmasta
Isacsson, Annica; Teräs, Marianne; Virolainen, Maarit (Haaga-helia ammattikorkeakoulu, 2021)Vaikuttava ammatillinen pedagogiikka on Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa uusi tutkimusalue, josta intressi tälle artikkelille sai alkunsa. Ammatillisen koulutuksen tutkimuksen nykytilakatsaukselle on kuitenkin laajempi ...