Mentorointi on typerä sana
Pennanen, M. Mentorointi on typerä sana. Ruusupuiston uutiset, (4). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/4-2018/5
Julkaistu sarjassa
Ruusupuiston uutisetTekijät
Päivämäärä
2018Tekijänoikeudet
© Kirjoittaja & Jyväskylän yliopisto, 2018.
Mentorointi on siitä merkillinen sana, että kaikki ovat siitä joskus kuulleet ja monet luulevat
jopa tietävänsä, mitä se on. Mutta tietävätkö he ihan oikeasti? Sitä minä epäilen, koska
mentorointi-sanaa viljellään niin hävyttömän paljon, varsinkin koulutusalalla. Oletko
oikeasti miettinyt, mitä se tarkoittaa? Minä sanon, että et ole, koska mentorointi on typerä
sana.
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoAsiasanat
Alkuperäislähde
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/4-2018/5Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28660758
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Mentoring and the Dimensions of Trialogical Knowledge Creation : Mentors' Perceptions of Learning in a Mentoring Relationship
Maunula, Minna; Maunumäki, Minna; Lähdesmäki, Sirkku; Kantola, Jenni (Infonomics Society, 2023)The mentoring process aims to promote learning and competence and support professional growth. The mentoring process inherently includes elements of learning. However, mentoring is not viewed from the perspective of learning ... -
Mentored to feel free : exploring family business next generation members' experiences of non-family mentoring
Tunkkari-Eskelinen, Minna (University of Jyväskylä, 2005)The purpose of this study was to create a substantive theory of non-family mentoring that can be applied to the use of family businesses. The experiences of non-family mentoring were explored by using a Grounded Theory ... -
Paradoxes of Mentoring : An Ethnographic Study of a Mentoring Programme for Highly-educated Women with Migrant Backgrounds
Steel, Tytti; Lämsä, Anna-Maija; Jyrkinen, Marjut (Linköping University Electronic Press, 2019)This article explores paradoxes that emerge in the mentoring of highly-educated, female, foreign-born job-seekers in Finland. Theoretically, the study is linked to the growing body of research scrutinising the integration ... -
Virtues of Mentors and Mentees in the Finnish Model of Teachers’ Peer-group Mentoring
Pennanen, Matti; Heikkinen, Hannu L.T.; Tynjälä, Päivi (Routledge, Taylor & Francis Group, 2020)This study investigated participants’ conceptions of the ideal mentor and mentee in the Finnish model of peer-group mentoring (PGM). Existing mentoring research emphasises dyadic practices, yet there is a lack of investigation ... -
What is ‘good’ mentoring? Understanding mentoring practices of teacher induction through case studies of Finland and Australia
Pennanen, Matti; Bristol, Laurette; Wilkinson, Jane; Heikkinen, Hannu L.T. (Routledge, 2016)Mentoring is a practice widely utilised to support new teachers. However, in locally formed systems, the practice of mentoring is conditioned by traditions and arrangements specific to the site. To understand ‘good’ ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.