Työelämälähtöinen avoin korkeakouluopetus (AVOT) -hankkeen arviointi : loppuraportti
Työelämälähtöinen avoin korkeakoulutus -hankkeessa (AVOT) (ESR 2015 - 2018) tavoitteena on ollut vastata työelämästä nouseviin osaamistarpeisiin ja luoda toimintamalli, jossa avointa korkeakouluopetusta järjestetään korkeakoulujen yhteistyönä.
Hankkeeseen liittyi ulkopuolinen arviointitutkimus, joka toteutettiin Jyväskylän yliopiston Koulutuksen tutkimuslaitoksella (KTL) 1.6.2016 - 30.4.2018. Arviointi toteutettiin kahdessa vaiheessa: väliraportoinnissa keskityttiin hankkeen suunnittelu- ja käynnistymisvaiheeseen, arviointiprosessin loppuvaiheessa arvioinnin pääkohteina olivat hankkeen työelämäyhteistyön, korkeakoulujen yhteistyön, koulutuksen erilaisten toteutusmallien ja hankkeen kokonaisvaikuttavuuden arviointi. Tässä loppuraportissa kuvataan koko arviointiprosessi, kootaan yhteen hankkeen aikana kerättyjen aineistojen päätulokset ja esitetään yhteenveto ja suositukset.
Arviointitutkimuksen tieteellisenä johtajana toimi professori Jussi Välimaa, päävastuullisena tutkijana toimi KT erikoistutkija Helena Aittola ja tutkijana YTM projektitutkija Taru Siekkinen.
Kiitämme AVOT-hanketta arviointitutkimuksemme rahoituksesta. Olemme saaneet hankkeessa mukana olleilta toimijoilta, erityisesti mallinnusryhmältä ja pilottien vastuuhenkilöiltä arvokasta tietoa erilaisten tutkimusaineistojen keräämisprosessissa.
Pilottien rohkea kokeilevuus ja innovatiivisuus sekä avoin ja luottamuksellinen yhteistyö ovat johtaneet selkeän ja monipuolisesti hyödynnettävän toimintamallin rakentumiseen hankkeen päätavoitteen mukaisesti.
...
Julkaisija
Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitosISBN
978-951-39-7567-8Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Elektroniset kirjat [557]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kyberturvallisuuden koulutusohjelman muutostarpeiden tutkimus – hankkeen loppuraportti
(Jyväskylän yliopisto, Informaatioteknologian tiedekunta, 2022) -
Tärkeintä on, että kehittyy ja oppii - titteli ei ole niin tärkeä : korkeakouludiplomikoulutuskokeilun seuranta- ja arviointitutkimuksen loppuraportti
Aittola, Helena; Laine, Kati; Välimaa, Jussi (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2016) -
Muuttuvat akateemiset urat : työurat yliopistoissa -hankkeen loppuraportti
Siekkinen, Taru; Nokkala, Terhi; Välimaa, Jussi; Pekkola, Elias (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2016)Hanke ”Työurat yliopistoissa” toteutettiin 2015–2016 ja sen aikana tarkasteltiin suomalaisten yliopistojen urarakenteita, niiden muuttumista ja toimivuutta sekä poliittista kontekstia, määräaikaisia työsuhteita ja ... -
Jatkuva oppiminen korkeakouluissa : linjaukset koulutuksen tarjoajan näkökulmasta
Heino, Tarja (2021)Tutkimukseni tarkoituksena oli selvittää, mitä asioita jatkuvan oppimisen osalta on Suomessa vuosina 2017–2021 linjattu korkeakoulukontekstissa ja mitä vaatimuksia tehdyt linjaukset asettavat korkeakoulujen jatkuvan oppimisen ... -
Työelämälähtöisyyden määrittäminen ja käyttäminen ammattikorkeakoulun jatkotutkintokokeilussa
Neuvonen-Rauhala, Marja-Liisa (Jyväskylän yliopisto, 2009)Marja-Liisa Neuvonen-Rauhala tutki ensimmäisenä Suomessa ammattikorkeakoulun jatkotutkintokokeilua.Ammattikorkeakoulujen jatkotutkintokokeilu toteutettiin vuosina 2002–2005. Kokeilun perusteella ammattikorkeakouluihin ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.