Show simple item record

dc.contributor.advisorKansikas, Juha
dc.contributor.authorIkonen, Taneli
dc.date.accessioned2018-09-19T05:36:50Z
dc.date.available2018-09-19T05:36:50Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/59561
dc.description.abstractKuluneiden vuosikymmenien aikana sähköposti on muovaantunut yhdeksi tehokkaimmista digitaalisen markkinoinnin muodoista. Sähköpostimarkkinointi on avannut mahdollisuuksia yrityksille kohdentaa asiakkaille entistä parempaa ja persoonallisempaa viestintää. Tämän työn tarkoituksena oli selvittää, kuinka yritys voi ylläpitää ja vahvistaa sen asiakassuhteita sähköpostimarkkinoinnin avulla. Työ toteutettiin toimeksiantona itäsuomalaiselle vähittäiskaupan yritykselle, joka haluaa ottaa sähköpostimarkkinoinnin osaksi sen digitaalista markkinointiviestintää ja tavoittaa sen avulla yrityksen vanhoja asiakkaita. Työn tavoitteet jakautuivat tutkimuskysymykseen ja toimeksiannon perusteella saatuihin pienempiin tavoitteisiin, kuten sisältöön liittyviin seikkoihin. Työn empiirinen osuus kerättiin haastattelemalla kolmea markkinoinnin asiantuntijaa ja kolmea yrityksen entistä asiakasta. Aineistoa käsiteltiin tulkinnallisella analyysilla informanttien keskuudessa ja tulokset osoittavat, että sähköpostimarkkinoinnin ja uutiskirjeen avulla yrityksen on mahdollista ylläpitää ja vahvistaa sen asiakassuhteita kustannustehokkaasti tarjoamalla vastaanottajille informatiivista ja relevanttia sisältöä. Sähköpostiviestintä on suoraa viestintää asiakkaan ja yrityksen välillä ja tarjoaa yritykselle mahdollisuuden luoda asiakkailleen lisäarvoa tuottamalla heille merkityksellistä sisältöä. Lupamarkkinoinnin merkitys korostuu uuden EU:n tietosuoja-asetuksen myötä. Muut tulosten perusteella saadut huomiot liittyivät viestin rakenteeseen, lähetysajankohtaan, viestitiheyteen, mittaamisen ja testaamisen merkitykseen.fi
dc.format.extent62
dc.language.isofi
dc.subject.othersähköpostimarkkinointi
dc.subject.otheruutiskirje
dc.titleSähköpostimarkkinointi ja uutiskirjeen suunnittelu yrityksen asiakassuhteiden ylläpidon ja vahvistamisen tukena
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201809194174
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineYrittäjyysfi
dc.contributor.oppiaineEntrepreneurshipen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi20422
dc.subject.ysosuhdemarkkinointi
dc.subject.ysosähköposti
dc.subject.ysodigitaalinen markkinointi
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..fi
dc.rights.accessrightsThe author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record