University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Sähköpostimarkkinointi ja uutiskirjeen suunnittelu yrityksen asiakassuhteiden ylläpidon ja vahvistamisen tukena

Icon
761.4 Kb

Authors
Ikonen, Taneli
Date
2018
Discipline
YrittäjyysEntrepreneurship
Access restrictions
The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).
You can request a copy of this thesis here
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Kuluneiden vuosikymmenien aikana sähköposti on muovaantunut yhdeksi tehokkaimmista digitaalisen markkinoinnin muodoista. Sähköpostimarkkinointi on avannut mahdollisuuksia yrityksille kohdentaa asiakkaille entistä parempaa ja persoonallisempaa viestintää. Tämän työn tarkoituksena oli selvittää, kuinka yritys voi ylläpitää ja vahvistaa sen asiakassuhteita sähköpostimarkkinoinnin avulla. Työ toteutettiin toimeksiantona itäsuomalaiselle vähittäiskaupan yritykselle, joka haluaa ottaa sähköpostimarkkinoinnin osaksi sen digitaalista markkinointiviestintää ja tavoittaa sen avulla yrityksen vanhoja asiakkaita. Työn tavoitteet jakautuivat tutkimuskysymykseen ja toimeksiannon perusteella saatuihin pienempiin tavoitteisiin, kuten sisältöön liittyviin seikkoihin. Työn empiirinen osuus kerättiin haastattelemalla kolmea markkinoinnin asiantuntijaa ja kolmea yrityksen entistä asiakasta. Aineistoa käsiteltiin tulkinnallisella analyysilla informanttien keskuudessa ja tulokset osoittavat, että sähköpostimarkkinoinnin ja uutiskirjeen avulla yrityksen on mahdollista ylläpitää ja vahvistaa sen asiakassuhteita kustannustehokkaasti tarjoamalla vastaanottajille informatiivista ja relevanttia sisältöä. Sähköpostiviestintä on suoraa viestintää asiakkaan ja yrityksen välillä ja tarjoaa yritykselle mahdollisuuden luoda asiakkailleen lisäarvoa tuottamalla heille merkityksellistä sisältöä. Lupamarkkinoinnin merkitys korostuu uuden EU:n tietosuoja-asetuksen myötä. Muut tulosten perusteella saadut huomiot liittyivät viestin rakenteeseen, lähetysajankohtaan, viestitiheyteen, mittaamisen ja testaamisen merkitykseen. ...
Keywords
sähköpostimarkkinointi uutiskirje suhdemarkkinointi sähköposti digitaalinen markkinointi
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201809194174

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [24854]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Sponsorointi brandin rakentamisen, markkinoinnin ja liiketoiminnan sekä yrityksen arvojen vahvistamisen tukena 

    Tuhkanen, Sanna (2003)
  • Fostering brand engagement and value-laden trusted B2B relationships through digital content marketing : The role of brand’s helpfulness 

    Taiminen, Kimmo; Ranaweera, Chatura (Emerald Publishing Limited, 2019)
    Purpose The purpose of this paper is to explore how digital content marketing (DCM) users can be engaged with business-to-business (B2B) brands and determine how such engagement leads to value-laden trusted brand ...
  • Markkinoinnin automaation hyödyntäminen yrityksen sisältömarkkinoinnissa : asiakkaan sitouttamisen näkökulma 

    Hietala, Waltteri (2022)
    Tässä tutkielmassa selvitetään markkinoinnin automaatioteknologian hyödyntämistä osana yrityksen asiakkaiden sitouttamisen edistämistä ja sisältömarkkinoinnin toteuttamista. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, mitkä ...
  • Inbound marketing : practical aspects of promoting goods and services in e-commerce 

    Baranchenko, Yevhen; Aksom, Herman; Zhylinska, Oksana; Firsova, Svitlana; Datskova, Daryna (Sumy State University, 2019)
    This paper summarizes the features of the functioning of e-commerce in Ukraine. It has been proven that the activity of e-shops as important subjects of the e-commerce market is under-regulated. This leads to consumer ...
  • Software Startup Education : Gamifying Growth Hacking 

    Kemell, Kai-Kristian; Feshchenko, Polina; Himmanen, Joonas; Hossain, Abrar; Jameel, Furqan; Puca, Raffaele Luigi; Vitikainen, Teemu; Kultanen, Joni; Risku, Juhani; Impiö, Johannes; Sorvisto, Anssi; Abrahamsson, Pekka (Springer, 2020)
    Marketing is a vital activity for software startups as they seek high growth. A specific type of digital marketing, growth hacking, in particular has attracted a lot of attention in software startups. Growth hacking is ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre