Sähköpostimarkkinointi ja uutiskirjeen suunnittelu yrityksen asiakassuhteiden ylläpidon ja vahvistamisen tukena
Tekijät
Päivämäärä
2018Pääsyrajoitukset
Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..
Kuluneiden vuosikymmenien aikana sähköposti on muovaantunut yhdeksi tehokkaimmista digitaalisen markkinoinnin muodoista. Sähköpostimarkkinointi on avannut mahdollisuuksia yrityksille kohdentaa asiakkaille entistä parempaa ja persoonallisempaa viestintää.
Tämän työn tarkoituksena oli selvittää, kuinka yritys voi ylläpitää ja vahvistaa sen asiakassuhteita sähköpostimarkkinoinnin avulla. Työ toteutettiin toimeksiantona itäsuomalaiselle vähittäiskaupan yritykselle, joka haluaa ottaa sähköpostimarkkinoinnin osaksi sen digitaalista markkinointiviestintää ja tavoittaa sen avulla yrityksen vanhoja asiakkaita. Työn tavoitteet jakautuivat tutkimuskysymykseen ja toimeksiannon perusteella saatuihin pienempiin tavoitteisiin, kuten sisältöön liittyviin seikkoihin.
Työn empiirinen osuus kerättiin haastattelemalla kolmea markkinoinnin asiantuntijaa ja kolmea yrityksen entistä asiakasta. Aineistoa käsiteltiin tulkinnallisella analyysilla informanttien keskuudessa ja tulokset osoittavat, että sähköpostimarkkinoinnin ja uutiskirjeen avulla yrityksen on mahdollista ylläpitää ja vahvistaa sen asiakassuhteita kustannustehokkaasti tarjoamalla vastaanottajille informatiivista ja relevanttia sisältöä. Sähköpostiviestintä on suoraa viestintää asiakkaan ja yrityksen välillä ja tarjoaa yritykselle mahdollisuuden luoda asiakkailleen lisäarvoa tuottamalla heille merkityksellistä sisältöä. Lupamarkkinoinnin merkitys korostuu uuden EU:n tietosuoja-asetuksen myötä. Muut tulosten perusteella saadut huomiot liittyivät viestin rakenteeseen, lähetysajankohtaan, viestitiheyteen, mittaamisen ja testaamisen merkitykseen.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29740]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Fostering brand engagement and value-laden trusted B2B relationships through digital content marketing : The role of brand’s helpfulness
Taiminen, Kimmo; Ranaweera, Chatura (Emerald Publishing Limited, 2019)Purpose The purpose of this paper is to explore how digital content marketing (DCM) users can be engaged with business-to-business (B2B) brands and determine how such engagement leads to value-laden trusted brand ... -
Markkinoinnin automaation hyödyntäminen yrityksen sisältömarkkinoinnissa : asiakkaan sitouttamisen näkökulma
Hietala, Waltteri (2022)Tässä tutkielmassa selvitetään markkinoinnin automaatioteknologian hyödyntämistä osana yrityksen asiakkaiden sitouttamisen edistämistä ja sisältömarkkinoinnin toteuttamista. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, mitkä ... -
Inbound marketing : practical aspects of promoting goods and services in e-commerce
Baranchenko, Yevhen; Aksom, Herman; Zhylinska, Oksana; Firsova, Svitlana; Datskova, Daryna (Sumy State University, 2019)This paper summarizes the features of the functioning of e-commerce in Ukraine. It has been proven that the activity of e-shops as important subjects of the e-commerce market is under-regulated. This leads to consumer ... -
Software Startup Education : Gamifying Growth Hacking
Kemell, Kai-Kristian; Feshchenko, Polina; Himmanen, Joonas; Hossain, Abrar; Jameel, Furqan; Puca, Raffaele Luigi; Vitikainen, Teemu; Kultanen, Joni; Risku, Juhani; Impiö, Johannes; Sorvisto, Anssi; Abrahamsson, Pekka (Springer, 2020)Marketing is a vital activity for software startups as they seek high growth. A specific type of digital marketing, growth hacking, in particular has attracted a lot of attention in software startups. Growth hacking is ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.