Software Startup Education : Gamifying Growth Hacking
Kemell, K.-K., Feshchenko, P., Himmanen, J., Hossain, A., Jameel, F., Puca, R. L., Vitikainen, T., Kultanen, J., Risku, J., Impiö, J., Sorvisto, A., & Abrahamsson, P. (2020). Software Startup Education : Gamifying Growth Hacking. In A. Nguyen-Duc, J. Münch, R. Prikladnick, X. Wang, & P. Abrahamsson (Eds.), Fundamentals of Software Startups : Essential Engineering and Business Aspects (pp. 269-277). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-35983-6_16
Tekijät
Toimittajat
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© 2020 Springer
Marketing is a vital activity for software startups as they seek high growth. A specific type of digital marketing, growth hacking, in particular has attracted a lot of attention in software startups. Growth hacking is about utilizing low-cost marketing practices and existing platforms to rapidly increase the user count of a service. Though topics related to growth hacking such as marketing on a general level have been extensively studied in the past, growth hacking has not seen much direct interest in the academia thus far. As a result, we currently have few tools to teach growth hacking in startup education. In this chapter, we present two board games intended to serve as an introduction to growth hacking.
Julkaisija
SpringerEmojulkaisun ISBN
978-3-030-35982-9Kuuluu julkaisuun
Fundamentals of Software Startups : Essential Engineering and Business AspectsAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/34775217
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Software startup education : gamifying growth hacking
Kemell, Kai-Kristian; Feshchenko, Polina; Himmanen, Joonas; Hossain, Abrar; Jameel, Furqan; Puca, Raffaele Luigi; Vitikainen, Teemu; Kultanen, Joni; Risku, Juhani; Impiö, Johannes; Sorvisto, Anssi; Abrahamsson, Pekka (ACM, 2019)Startups seek to create highly scalable business models. For startups, growth is thus vital. Growth hacking is a marketing strategy advocated by various startup practitioner experts. It focuses on using low cost practices ... -
Software Startup ESSENCE : How Should Software Startups Work?
Kemell, Kai-Kristian; Nguyen-Duc, Anh; Wang, Xiaofeng; Risku, Juhani; Abrahamsson, Pekka (Springer, 2020)Software startups need to work in a systematic fashion just like mature organizations. However, existing software engineering methods and practices are not aimed at software startups. They do not account for the business ... -
The entrepreneurial logic of startup software development : A study of 40 software startups
Nguyen-Duc, Anh; Kemell, Kai-Kristian; Abrahamsson, Pekka (Springer Science and Business Media LLC, 2021)Context: Software startups are an essential source of innovation and software-intensive products. The need to understand product development in startups and to provide relevant support are highlighted in software research. ... -
Päätöksenteko alkuvaiheen startup-yrityksessä : etnografinen tutkimus
Ventilä, Eveliina (2019)Tämän Pro Gradu-tutkielman tarkoituksena on selvittää: minkälaisia päätöksiä alkuvaiheen startup-yritys joutuu tekemään? Startup-yritykset ovat tärkeä osa yhteiskunnan kehittymisen kannalta, koska ne tarjoavat ja etsivät ... -
Startup-ohjelmistoyrityksen kilpailuetu
Kontu, Aleksi (2022)Ohjelmistoalan startup-yrityksiä perustetaan maailmanlaajuisesti joka päivä. Menestystarinoista huolimatta valtaosa epäonnistuu kahden vuoden kuluessa perustamisestaan, jopa ennen kuin ne saavuttavat kaupallisen potentiaalinsa. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.