Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLuoma, Eetu
dc.contributor.authorPöntinen, Ville
dc.date.accessioned2018-08-23T09:29:10Z
dc.date.available2018-08-23T09:29:10Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/59320
dc.description.abstractTässä kandidaatin tutkielmassa käsitellään massadatan (engl. Big Data) hyödyntämistä markkinoinnissa ja etenkin asiakastarpeiden kartoittamisessa. Tutkielma alkaa aiheen, massadata määrittämisellä sekä massadata-analyysista. Tutkielman toisessa luvussa käsitellään markkinointia ja sen tavoitteita. Luvussa käsitellään myös asiakastarpeita. Seuraavassa luvussa yhdistetään aihe ja näkökulma käsittelemällä massadatan hyödyntämistä asiakastarpeiden kartoittamisessa. Tutkimus toteutettiin kirjallisuuskatsauksena, jossa artikkelit valittiin vastaamaan tutkimuskysymykseen: Miten massadataa hyödynnetään asiakastarpeiden (engl. Customer Needs) kartoittamiseen perustuvassa markkinoinnissa. Massadata on ympäristössään uutta dataa, jota on määritelty eri tavoin. Massadatasta saadut hyödyt liike-elämälle ovat ennakkokäsitysten mukaan kiistattomat, ja tämä tutkielma tukee tätä käsitystä. Tuloksia on tarkasteltu tutkielmassa kolmesta näkökulmasta: markkinoinnin viitekehyksestä, piilevien asiakastarpeiden esiin nostamisesta sekä Internet-markkinoinnissa käytetyistä massadatatyypeistä ja niiden soveltamisesta.fi
dc.description.abstractIn this bachelor’s thesis big data is concerned in benefiting in marketing and es- pecially finding out customers needs. Thesis starts with determination of con- cept, big data, and big data analyzes. Second chapter is about theory of marketing and goals of it. In this chapter customer needs are also defined. Next chapter is about mixing these two together, subject and perspective (customer needs), con- cerning benefits of big data in area of customer needs. Research was conducted as a literature review which source material was chosen to answer to the research question: How are customer needs developed by using big data in marketing based on customer needs. Big data is a new data in its environment, which is defined in different means. The benefits of big data for business are unques- tioned. The results of the thesis support this preliminary view. In this thesis the results have been studied from three perspectives: the marketing framework, the emergence of hidden customer needs, and big data types and applications used in e-marketing.en
dc.format.extent35
dc.language.isofi
dc.subject.otherasiakastarpeet
dc.subject.otherpiilevät asiakastarpeet
dc.subject.othere-markkinointi
dc.subject.othermassadata
dc.titleMassadatan hyödynnettävyys asiakastarpeiden kartoittamisessa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201808233921
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysotarpeet
dc.subject.ysoasiakkaat
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysobig data
dc.subject.ysodata


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot