dc.contributor.author | Kiuru, Noona | |
dc.contributor.author | Hirvonen, Riikka | |
dc.contributor.author | Ahonen, Timo | |
dc.date.accessioned | 2018-07-11T05:40:32Z | |
dc.date.available | 2018-07-11T05:40:32Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Kiuru, N., Hirvonen, R., & Ahonen, T. Alakoulusta yläkouluun yhtenäis- ja erilliskouluissa. <i>Ruusupuiston uutiset</i>, (3). <a href="https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2018/2" target="_blank">https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2018/2</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_28162233 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_78260 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58896 | |
dc.description.abstract | Suomessa alakoulusta yläkouluun siirrytään tavallisimmin 12‒13
vuoden iässä. Tuolloin nuoren elämässä tapahtuu monia
haasteellisia muutoksia, kuten puberteettiin liittyviä fyysisiä ja
psyykkisiä muutoksia sekä alakoulusta yläkouluun siirtymiseen
liittyviä fyysisen ja sosiaalisen lähiympäristön muutoksia.
TIKAPUU-pitkittäishankkeessa selvitettiin, miten yhtenäis- tai
erilliskoulua käyvät nuoret kokevat alakoulusta yläkouluun
siirtymisen. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Jyväskylän yliopisto | |
dc.relation.ispartofseries | Ruusupuiston uutiset | |
dc.relation.uri | https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2018/2 | |
dc.rights | CC BY 4.0 | |
dc.subject.other | alakoulu | fi |
dc.subject.other | yläkoulu | fi |
dc.subject.other | siirtymävaihe | fi |
dc.subject.other | nuoret | fi |
dc.title | Alakoulusta yläkouluun yhtenäis- ja erilliskouluissa | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201807103511 | |
dc.contributor.laitos | Psykologian laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Psychology | en |
dc.contributor.oppiaine | Psykologia | fi |
dc.contributor.oppiaine | Psychology | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.date.updated | 2018-07-10T12:15:12Z | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.numberinseries | 3 | |
dc.relation.volume | 2018 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2018. | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | alakoulu | |
dc.subject.yso | yläkoulu | |
dc.subject.yso | siirtymävaihe | |
dc.subject.yso | nuoret | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p21828 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p21292 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p21130 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p11617 | |
dc.rights.url | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |