Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorUusitalo, Outi
dc.contributor.authorLehtonen, Liina
dc.date.accessioned2018-07-10T13:46:26Z
dc.date.available2018-07-10T13:46:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58894
dc.description.abstractTämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, mitä on asiakkaan kokema arvo ja miten arvon yhteisluominen tapahtuu älyverkkoliiketoiminnassa teknologiatoimittajan ja sen asiakkaiden välillä. Erityisesti tutkimuksessa keskitytään siihen, mitkä toimittajan kyvykkyydet ja toimintatavat edesauttavat arvon yhteisluomista. Tutkimus on laadullinen tapaustutkimus, jossa tutkitaan yhden teknologiatoimittajan ja sen asiakkaiden, joita ovat sähköverkkoyhtiöt ja palveluntarjoajat, välistä arvon yhteisluomista ja asiakkaiden kokemaan arvoa. Tuloksissa korostuu kaksi asiaa, jotka asiakkaat nimeävät tärkeimmiksi arvon yhteisluomisen mahdollistajiksi. Tärkein on luottamuksellinen suhde osapuolten välillä, joka on kehittynyt vuosien yhteistyön tuloksena. Toinen on toimittajan ymmärrys asiakkaan liiketoiminnasta ja kyky luoda innovatiivisiä ratkaisuja asiakkaan tarpeisiin.fi
dc.description.abstractMain goal of this study is to clarify what capabilities and interactive practices between the technology supplier and its customers enable and support value co-creation in smart metering context. Additional research topics are perceived value of customers and comparison of relationship and value co-creation with two different customer groups: service providers and distribution system operators (DSO). This is a case study where case company is a smart metering technology supplier. Results of this study highlight two things that customers name as key enablers for value co-creation. One is a trusted relationship which has evolved over years and enables open co-operation between partners. Other is the supplier’s understanding on customer’s business and capability to build innovative solutions to fulfill their needs.en
dc.format.extent86
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.subject.othervalue co-creation
dc.subject.othersmart metering
dc.subject.otherS-D logic
dc.subject.othercustomer value
dc.titleValue co-creation in smart metering business
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201807103513
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysoliiketoimintaprosessit
dc.subject.ysosähkönjakelu
dc.subject.ysosuhdemarkkinointi
dc.subject.ysobusiness processes
dc.subject.ysodistribution of electricity
dc.subject.ysorelationship marketing
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot