Value co-creation in smart metering business
Abstract
Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, mitä on asiakkaan kokema arvo ja miten arvon yhteisluominen tapahtuu älyverkkoliiketoiminnassa teknologiatoimittajan ja sen asiakkaiden välillä. Erityisesti tutkimuksessa keskitytään siihen, mitkä toimittajan kyvykkyydet ja toimintatavat edesauttavat arvon yhteisluomista. Tutkimus on laadullinen tapaustutkimus, jossa tutkitaan yhden teknologiatoimittajan ja sen asiakkaiden, joita ovat sähköverkkoyhtiöt ja palveluntarjoajat, välistä arvon yhteisluomista ja asiakkaiden kokemaan arvoa. Tuloksissa korostuu kaksi asiaa, jotka asiakkaat nimeävät tärkeimmiksi arvon yhteisluomisen mahdollistajiksi. Tärkein on luottamuksellinen suhde osapuolten välillä, joka on kehittynyt vuosien yhteistyön tuloksena. Toinen on toimittajan ymmärrys asiakkaan liiketoiminnasta ja kyky luoda innovatiivisiä ratkaisuja asiakkaan tarpeisiin.
Main Author
Format
Theses
Master thesis
Published
2018
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201807103513Käytä tätä linkitykseen.
Language
English