Opettajan vastuu inklusiivisen kasvatuksen toteuttamisessa
Naukkarinen, A. (2018). Opettajan vastuu inklusiivisen kasvatuksen toteuttamisessa. In S. Saukkonen, & P. Moilanen (Eds.), Vastuuseen kasvaminen ja kasvattaminen (pp. 117-134). Suomen kasvatustieteellinen seura. Kasvatusalan tutkimuksia, 76.
Julkaistu sarjassa
Kasvatusalan tutkimuksiaTekijät
Päivämäärä
2018Tekijänoikeudet
© Suomen kasvatustieteellinen seura, 2018.
Julkaisija
Suomen kasvatustieteellinen seuraEmojulkaisun ISBN
978-952-5401-79-0Kuuluu julkaisuun
Vastuuseen kasvaminen ja kasvattaminenISSN Hae Julkaisufoorumista
1458-1094Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28016903
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Teacher's attitudes towards inclusion and the inclusion of students with emotional and behavioural disorders
Anastasiadou, Elisavet (2016)Inclusion is both a symbolic and a practically meaningful process inextricably inter-twined with equity, social and educational participation. Teachers are a fundamental part of this process. Therefore, their attitudes ... -
Miten opettaja rakentaa pedagogisen auktoriteetin? Otteita opettajan arjesta
Harjunen, Elina (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2002)Laadullisen tutkimuksen päätavoitteena oli pureutua siihen, miten opettaja ymmärtää ja rakentaa pedagogisen auktoriteettinsa koulun arjessa. Koska auktoriteettisuhde ei todennu ajatuksissa, puheessa ja kuvitelmissa, tutkin ... -
”Kyllähän tää on semmosta, vähän niinkun semmosta kameleonttityötä” : ohjaavat opettajat inklusiivisen kasvatuksen tavoitteiden edistäjinä lähikouluyhteistyössä
Jääskeläinen, Nelli (2023)Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin inklusiivisen kasvatuksen tavoitteiden edistämistä oppimis- ja ohjauskeskuksen ohjaavien opettajien tekemässä lähikouluyhteistyössä. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisissa ... -
Preparing pre-service teachers for inclusive pedagogy in multilingual and multicultural settings
Aalto, Eija; Mustonen, Sanna (University of Edinburgh; Jyväskylän yliopisto; Turun yliopisto; Stockholm University, 2022)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.