Varhennettua kieltenopetusta vai kaksikielistä toimintaa? : varhaisen kieltenopetuksen puurot ja vellit
Skinnari, K., & Halvari, A. (2018). Varhennettua kieltenopetusta vai kaksikielistä toimintaa? : varhaisen kieltenopetuksen puurot ja vellit. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 9(4). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-kesakuu-2018/varhennettua-kieltenopetusta-vai-kaksikielista-toimintaa-varhaisen-kieltenopetuksen-puurot-ja-vellit
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaDate
2018Discipline
Soveltava kielitiedeCopyright
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Mistä varhennettu kieltenopetus alkaa? Onko kaksikielinen opetus varhennettua
kieltenopetusta? Milloin kielikylpy muuttuu kielisuihkuksi? Onko muualla kuin
kielten tunneilla tapahtuva kielten opetus kieltenopetusta? Tarkastelemme
kirjoituksessamme kieltenopetuksen varhentamista Suomessa erityisesti
suhteessa kaksikieliseen toimintaan. Tarkoituksenamme on selkeyttää
kieltenopetuksen varhentamisen sekä kaksikielisen opetuksen rajapintoja
ohjaavien asiakirjojen näkökulmista.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181Keywords
Original source
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-kesakuu-2018/varhennettua-kieltenopetusta-vai-kaksikielista-toimintaa-varhaisen-kieltenopetuksen-puurot-ja-vellitPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28109133
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Varhaista kieltenopetusta kaikille : selvitys varhaisen ja vapaaehtoisen kieltenopetuksen tilasta sekä toteuttamisen edellytyksistä kunnissa
Skinnari, Kristiina; Sjöberg, Sannina (Jyväskylän yliopisto, Soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2018) -
Vakiintunutta, mutta näkymätöntä – kaksikielinen toiminta Suomen kunnissa
Mård-Miettinen, Karita; Skinnari, Kristiina; Peltoniemi, Annika (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2018)Jyväskylän yliopisto selvitti yhteistyössä Åbo Akademin kanssa kaksikielisen toiminnan tarjontaa Suomen kunnissa vuonna 2017 opetus- ja kulttuuriministeriön toimeksiannosta. Selvitys tehtiin Webropol-kyselynä ja ... -
Äiru hoi! : äidinkielenomaisen ruotsin opetus suomenkielisissä peruskouluissa
Henricson, Sofie; Heittola, Sanna; Björklund, Siv; Lehti-Eklund, Hanna; Forsberg, Marina (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)Toista kotimaista kieltä voi opiskella eri oppimäärien mukaan, ja tässä artikkelissa pohdimme erityisesti äidinkielenomaisen ruotsin nykyasemaa ja mahdollista tulevaisuutta suomenkielisissä peruskouluissa. Äidinkielenomainen ... -
Kielivaranto. Nyt! : monikielisyys vahvuudeksi -selvityksen (2017) seuranta
Vaarala, Heidi; Riuttanen, Sanna; Kyckling, Erja; Karppinen, Susanne (2021) -
Language Reserve. Now! Follow-up on Pyykkö’s Report Multilingualism into a strength (2017) : Summary in English
Vaarala, Heidi; Riuttanen, Sanna; Kyckling, Erja; Karppinen, Susanne (Jyväskylän yliopisto, Soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2021)