Verkkoitseopiskelun materiaalit ja osaamisen arviointi
Tekijät
Päivämäärä
2018Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tämän tutkimuksen on tilannut CRM-service Oy, joka on suomalainen pilvipohjaista liiketoiminta-alustaa tarjoava yritys. Tutkimuksen taustalla oli tilaajan tarve koostaa CRM-service-järjestelmän uusille jälleenmyyjille suunnattu itseopiskelumateriaalipaketti sekä tähän liittyvä sertifiointikoe, joilla tuetaan sekä todennetaan jälleenmyyjien järjestelmän pääkäyttäjätoimintojen oppimista. Tavoitteena tutkimuksessa oli selvittää, minkälaiset oppimateriaalit ja kokeet soveltuisivat tällaiseen tarkoitukseen parhaiten. Tutkimusmenetelminä käytettiin kokeellista tutkimusta sekä koehenkilöiden teemahaastattelua. Tutkimustulosten perusteella mikään tutkimuksessa käytetyistä oppimateriaaleista ei ollut ylivoimainen, mutta toimivimmassa ratkaisussa olisi hyvä yhdistää tekstiä sekä videota tai animaatioita, jotka opiskelija saa itse käynnistettyä ja pysäytettyä. Sen sijaan tulosten mukaan itsenäistä verkko-oppimista on parhainta arvioida näyttökokeella. This study was commissioned by CRM-service Oy, which is a Finnish cloud-based digital business platform provider. The reason for ordering the study was the company’s need to create a material package for independent learning and a certification test for the resellers of the CRM-service system to support and verify their learning process in mastering the admin features of the system. The aim of the study was to find out, what kind of study materials and tests would be the most suitable for this purpose. The study was carried out by combining experimental design and theme interview. According to the results, none of the study materials used in the study was clearly better than the others, but it seems that it would be best to combine text and either video or animations, which could be started and paused by the student, in the material. The results suggest that the best way to assess independent learning is with a demonstration test.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29544]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Monimuoto-opiskelijoiden kokemuksia verkko-opiskelusta
Valtanen, Katja (2010)Tutkimuksen lähtökohtana on konstruktiivinen oppimiskäsitys. Tätä oppimiskäsitystä käytetään nykyisin yleisesti, koska oppija nähdään aktiivisena ja omatoimisena tiedon etsijänä. Nopea tekninen kehitys on mahdollistanut ... -
Suomalaisten yliopistojen käyttämät digitaaliset oppimisympäristöt
Tikkanen, Anne (Jyväskylän yliopisto, 2016) -
Verkko-opetuksen laatu ammattikorkeakoulussa
Marquez, Maria del Mar (2021)Tämän laadullisen tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisista elementeistä rakentuu laadukas verkko-opetus. Tutkimus toteutettiin eräässä suurehkossa suomalaisessa ammattikorkeakoulussa. Tutkimuskysymykset liittyivät ... -
Evaluation of an Educational Video Production Environment
Myllymäki, Mikko; Härmänmaa, Tuomo; Hakala, Ismo (IEEE, 2019)In this paper, a cloud-based solution for the easy production and meaningful distribution of video-based learning material is presented and evaluated. Using this system, lecturers can produce video material with their own ... -
Hyvää verkko-opetusta etsimässä: oppimista edistävät ja estävät tekijät verkko-oppimisympäristöissä – opiskelijoiden kokemuksen ja opettajien arviot
Nevgi, Anne; Tirri, Kirsi (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2003)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää opiskelijoiden ja opettajien käsityksiä hyvästä verkko-opetuksesta ja -opiskelusta. Tutkimuksessa keskityttiin erityisesti verkko- opettajan roolin ja tehtävien tarkasteluun. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.