Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorJuutinen, Sanna
dc.contributor.authorKeskiniemi, Matti
dc.date.accessioned2018-05-29T08:25:39Z
dc.date.available2018-05-29T08:25:39Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58196
dc.description.abstractPelillistäminen on opetuksessa hyvin monipuolinen kokonaisuus, jota voidaan toteuttaa tuomalla pelinomaisia elementtejä pois pelimaailmasta. Myös digitaalisen ympäristön pelillistäminen on mahdollista. Pelillistämisellä on havaittu motivoivia piirteitä opiskelijoissa. Oppimispelit puolestaan ovat pelejä, joilla nimensä mukaisesti on pedagoginen tarkoitus, esimerkiksi sanojen opettelu. Pelillistäminen ja oppimispelit ovat vanhoja konsepteja, mutta termit ovat uusia. Tässä tutkielmassa pyrin tutkimaan, miten oppimispelejä tai pelillistämistä käytetään opetuksessa nykyään, sekä vertailemaan näitä kahta toisiaan lähellä olevaa konseptia. Oppimispelejä ja pelillistämistä hyödynnetään opetuksessa, mutta on mahdotonta sanoa, kuinka paljon ja miten.fi
dc.description.abstractGamification is a large concept used in teaching. It can be produced by using game-like elements apart from the game itself, for example in classroom. It is also possible to bring gamification in digital enviroment. There have been observations that gamification can boost learning motivation in pupils. Learning games on the other hand are games that have pedagogical purpose, like their name suggests. Both gamification and learning games are old concepts but the terms themselves are fairly new. This purpose can be for example learning of words. In this bachelor’s thesis I try to find out, how learning games or digital gamification is used in modern teaching and also compare these two methods. Both methods are used in teaching but it is impossible to say how much and how they are used.en
dc.format.extent25
dc.language.isofi
dc.subject.otherdigitaalinen pelillistäminen
dc.titleOppimispelien ja pelillistämisen käyttö opetuksessa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201805292868
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysooppimispelit
dc.subject.ysopelillistäminen


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot