Show simple item record

dc.contributor.editorPiirainen, Arja
dc.contributor.editorSjögren, Tuulikki
dc.date.accessioned2018-05-08T10:35:39Z
dc.date.available2018-05-08T10:35:39Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-951-39-7430-5
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1870063
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57885
dc.description.abstractOpettaja on yhteiskunnan avainasiantuntija. Opettajuus edellyttää kykyä ennakoida tulevia osaamistarpeita, reagoida toimintaympäristön nopeisiin muutoksiin ja halua jatkuvasti uudistaa omaa osaamista. Yliopiston, ammattikorkeakoulun ja ammatillisen koulutuksen muutokset luovat myös opettajan koulutukselle uudenlaisia haasteita ja muuttavat myös terveystieteiden opettajan työtä. Terveys- ja hyvinvointiteknologia, etäkuntoutus, terveyttä ja toimintakykyä koskeva uudistuva tieto ja sote-palvelujärjestelmän muutos edellyttävät opettajalta uudenlaista sisällöllistä ja andragogista osaa- mista samalla kun heidän edellytetään toimivan myös oman työn ja koulutuksen tutkijoina ja kehittäjinä. Myös digitaalisuuden kehitys haastaa opettajat uudenlaiseen osaamiseen esim. sosiaalisessa mediassa. Opettajien työ perustuu tutkittuun tietoon. Viimeisen kymmenen vuoden aikana perinteistä opettajan työtä ovat laajentaneet yhteiskunnalliset palvelutehtävät ja verkostoituminen. Koulutukselle asetettu tutkimus- ja kehittämisvelvoite vaativat uudenlaista yhteistyöosaamista. Aiempaa enemmän vaaditaan opetettavan sisällön perusteltavuutta ja andragogisia taitoja muuttuvissa oppimisympäristöissä. Vasta valmistuneilla terveystieteiden opettajilla on aitiopaikka tulevaisuuden terveystieteiden ja kuntoutuksen asiantuntijoiden kouluttajina. Tämä teos on syntynyt vuonna 2017 Jyväskylän yliopistossa aloittaneiden terveystieteiden opettajaopiskelijoiden tutkiva ja kehittävä opettajuus opintokokonaisuuden töistä keväällä 2018. Kiitämme lämpimästi kirjan kirjoittajia, uusia terveystieteiden opettajia!
dc.format.extent1 verkkoaineisto (236 sivua)
dc.language.isofin
dc.publisherJyväskylän yliopisto, liikuntatieteellinen tiedekunta
dc.subject.otheropettajat
dc.subject.otherterveystieteet
dc.subject.otherandragogiikka
dc.subject.otheropetussuunnitelmat
dc.titleTerveystieteiden opettajan andragoginen käsikirja 2018
dc.identifier.urnURN:ISBN:978-951-39-7430-5
dc.contributor.tiedekuntaLiikuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysoopettajat
dc.subject.ysoterveystieteet
dc.subject.ysoandragogiikka
dc.subject.ysoopetussuunnitelmat
dc.subject.ysovalmentajat
dc.subject.ysofysioterapeutit
dc.subject.ysolähihoitajat
dc.subject.ysoopettajuus
dc.subject.ysokoulutus
dc.subject.ysotäydennyskoulutus
dc.subject.ysoammatilliset opettajat
dc.subject.ysoammattikorkeakoulut
dc.subject.ysokorkeakouluopetus
dc.subject.ysoarviointi
dc.subject.ysoopetustaito
dc.subject.ysotutkimus- ja kehittämistoiminta
dc.subject.ysoyhteiskunnalliset vaikutukset


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record