Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLuoma-aho, Vilma
dc.contributor.authorToivanen, Petra
dc.date.accessioned2018-05-06T11:46:50Z
dc.date.available2018-05-06T11:46:50Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1869831
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57864
dc.description.abstractTässä tutkimuksessa tarkasteltiin, mitkä ovat sosiaalisen median vaikuttajien ja yritysten edustajien tavoitteet brändiyhteistyössä, millaisia valintaperusteita osapuolilla on toisilleen ja miten osapuolten brändiyhteistyöprosessit etenevät. Tutkimuksen teoreettisessa viitekehyksessä esiteltiin käsitteinä muun muassa sosiaalisen median vaikuttajuus, brändiyhteistyö ja sen lähikäsitteet, käyttäjien tuottama ja sponsoroitu sisältö sekä yritysten ja vaikuttajien tavoitteet ja valintaperusteet toisilleen. Tutkimukseen haastateltiin viittä brändiyhteistyötä tehnyttä yritysten edustajaa ja viittä brändiyhteistyötä tehnyttä sosiaalisen median vaikuttajaa. Aineistonkeruu toteutettiin puolistrukturoidulla teemahaastattelulla ja haastatteluaineisto analysoitiin aineistolähtöisen sisällönanalyysin keinoin. Tutkimuksen mukaan vaikuttajilla ja yritysten edustajilla on osittain samankaltaisia valintaperusteita ja tavoitteita. Molempien osapuolten valintaperusteina ovat yhteensopivuus ja kiinnostuneisuus itseään kohtaan. Molemmat myös tavoittelevat taloudellista hyötyä ja yleisömäärän lisäystä yhteistöillä. Vaikuttajien tavoitteet yhteistyölle vaikuttavat olevan seuraajakuntaa palvelevia, kun taas yritysten tavoitteet yhteistyössä ovat heidän omaa etuaan tavoittelevia. Tutkimuksen mukaan vaikuttajien ja yritysten väliset brändiyhteistyöt ovat vielä suurimmaksi osaksi yksittäisiä projektinomaisia kampanjoita. Jatkossa brändiyhteistöitä voitaisiin tutkia tarkemmin kolmannen osapuolen eli videoverkostojen näkökulmasta. Esimerkiksi millaista yhteistyö on verkostojen näkökulmasta ja mitä valintaperusteita heillä on vaikuttajille, jotka pyrkivät verkoston listoille.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (59 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.othermielipidevaikuttajat
dc.subject.othervaikuttajayhteistyö
dc.titleSosiaalisen median vaikuttajien ja yritysten väliset brändiyhteistyöt : miksi, kenen kanssa ja miten yhteistyötä tehdään?
dc.title.alternativeMiksi, kenen kanssa ja miten yhteistyötä tehdään?
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201805062476
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.contributor.oppiaineOrganizational Communicationen
dc.date.updated2018-05-06T11:46:50Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi3131
dc.subject.ysoblogit
dc.subject.ysobrändit
dc.subject.ysoyhteistyö
dc.subject.ysovloggaajat
dc.subject.ysovideoblogit
dc.subject.ysoverkostot
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot