Value co-creation in digital services : case study on weight training and coaching within it
Tämä maisterin tutkielma käsittelee arvon yhteisluomista digitaalipalvelukontekstissa, jonka kohdealueena on painoharjoittelu ja painoharjoitteluvalmennuspalvelut. Teoreettisena viitekehyksenä tutkimuksessa käytetään arvon yhteisluontiin kuluttajatietojärjestelmissä (CIS) keskittyvää mallia, jonka kautta pyritään tapaustutkimusmenetelmin ymmärtämään painoharjoitteluharrastajille ja -valmentajille (n=20) tärkeitä ominaisuuksia ja arvoja, joita kyseiset ominaisuudet erinäisten seurausten kautta palvelevat. Tutkimuksen tavoitteena on tunnistaa arvon yhteisluomisen eri osa-alueet edellä kuvatussa kontekstissa. Tutkimuksen tuloksista huomataan henkilökohtaisen kehityksen ja terveyden olevan keskeisiä arvoja yksilölle, joka hyödyntää digitaalisia palveluita painoharjoittelussaan. Lisäksi huomataan, että yleinen käytännöllisyys ja sosiaalisuus kyseisessä digitaalipalvelukontekstissa ovat käyttäjille tärkeitä arvoja. Huomataan, että tietyt ominaisuudet palvelevat enemmän utilitaristisia arvoja kuten yleinen käytännöllisyys, kun taas toiset ominaisuudet palvelevat enemmän hedonisia arvoja kuten hauskuus.
...
This master´s thesis focuses on value co-creation in digital service context, where the target area is weight training and coaching related to weight training. The consumer information systems framework for value co-creation is used as the theoretical framework, through which the intention, with the tools provided by case study methods, is to understand features, their consequences and values that are perceived by people practicing weight training and people offering coaching services for weight training (n=20). The goal of the study is to recognize the different components of value co-creation in the aforementioned context. It is noted from the results of the study that personal progress and health are central values for a person who makes use of digital services in their weight training. It is also noted that the general convenience and sociability are perceived as an important values in the mentioned digital service context. It is noted that certain features serve more utilitarian values such as general convenience, whereas other features serve more hedonic values such as fun.
...
Alternative title
Case study on weight training and coaching within itKeywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [29561]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
A transformative value co-creation framework for online services
Parkinson, Joy; Mulcahy, Rory Francis; Schuster, Lisa; Taiminen, Heini (Emerald, 2019)Purpose: Online offerings for transformative services create value for consumers, although little research examines the process through which these services deliver this value. The purpose of this paper is to develop a ... -
Enabling transformative value creation through online weight loss services
Taiminen, Heini; Taiminen, Kimmo; Munnukka, Juha (Emerald, 2020)Purpose – This study aims to understand how online weight loss services could help customers achieve a durable change. The particular focus is on exploring the roles of value co-creation and well-being outcomes in reinforcing ... -
Value co-creation and co-destruction in Untappd
Ulander, Santeri (2022)Tässä pro-gradu tutkielmassa tutkitaan miten arvoa yhteisluodaan ja yhteistuhotaan Untappdissa, sosiaalisessa sovelluksessa, joka pyörii oluen arvostelun ympärillä. Tutkielman tavoitteena on selvittää miten yksilöt ja ... -
Impact of value co-creation and co-destruction for digital consumer services : a case study on activity tracking solutions
Raatikainen, Pasi (2018)Tässä tutkielmassa tarkastellaan nykyistä markkinoiden tilannetta, jossa digitaalisen palvelut ovat muodostuneet merkittäväksi, ja merkitykseltään yhä kasvavaksi tuoteryhmäksi. Uusia digitaalisia sovelluksia, jotka hyödyntävät ... -
Value co-creation and co-destruction in identity and access management service platform : case study
Krats, Henri (2021)Pro gradu tutkielmassa tutkittiin arvon yhteisluontia ja yhteistuhoutumista identiteetin ja pääsynhallinnan palvelualustassa. Tutkimus toteutettiin tapaustutkimuksena identiteetin ja pääsynhallinnan palvelualustan ...