Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorTuunanen, Tuure
dc.contributor.authorHäkkinen, Niko
dc.date.accessioned2018-05-03T10:01:13Z
dc.date.available2018-05-03T10:01:13Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1869738
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57836
dc.description.abstractTämä maisterin tutkielma käsittelee arvon yhteisluomista digitaalipalvelukontekstissa, jonka kohdealueena on painoharjoittelu ja painoharjoitteluvalmennuspalvelut. Teoreettisena viitekehyksenä tutkimuksessa käytetään arvon yhteisluontiin kuluttajatietojärjestelmissä (CIS) keskittyvää mallia, jonka kautta pyritään tapaustutkimusmenetelmin ymmärtämään painoharjoitteluharrastajille ja -valmentajille (n=20) tärkeitä ominaisuuksia ja arvoja, joita kyseiset ominaisuudet erinäisten seurausten kautta palvelevat. Tutkimuksen tavoitteena on tunnistaa arvon yhteisluomisen eri osa-alueet edellä kuvatussa kontekstissa. Tutkimuksen tuloksista huomataan henkilökohtaisen kehityksen ja terveyden olevan keskeisiä arvoja yksilölle, joka hyödyntää digitaalisia palveluita painoharjoittelussaan. Lisäksi huomataan, että yleinen käytännöllisyys ja sosiaalisuus kyseisessä digitaalipalvelukontekstissa ovat käyttäjille tärkeitä arvoja. Huomataan, että tietyt ominaisuudet palvelevat enemmän utilitaristisia arvoja kuten yleinen käytännöllisyys, kun taas toiset ominaisuudet palvelevat enemmän hedonisia arvoja kuten hauskuus.fi
dc.description.abstractThis master´s thesis focuses on value co-creation in digital service context, where the target area is weight training and coaching related to weight training. The consumer information systems framework for value co-creation is used as the theoretical framework, through which the intention, with the tools provided by case study methods, is to understand features, their consequences and values that are perceived by people practicing weight training and people offering coaching services for weight training (n=20). The goal of the study is to recognize the different components of value co-creation in the aforementioned context. It is noted from the results of the study that personal progress and health are central values for a person who makes use of digital services in their weight training. It is also noted that the general convenience and sociability are perceived as an important values in the mentioned digital service context. It is noted that certain features serve more utilitarian values such as general convenience, whereas other features serve more hedonic values such as fun.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto (84 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherarvon yhteisluonti
dc.subject.otherpalvelulogiikka
dc.subject.otherkuluttajatietojärjestelmät
dc.titleValue co-creation in digital services : case study on weight training and coaching within it
dc.title.alternativeCase study on weight training and coaching within it
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201805032439
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.subject.methodTapaustutkimus
dc.date.updated2018-05-03T10:01:13Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoarvonluonti
dc.subject.ysovoimaharjoittelu
dc.subject.ysoverkkopalvelut
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot