Show simple item record

dc.contributor.advisorKautto-Knape, Erja
dc.contributor.authorHuhtaniemi, Aleksi
dc.date.accessioned2018-04-18T10:19:29Z
dc.date.available2018-04-18T10:19:29Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1868018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57670
dc.description.abstractHuhtaniemi, Aleksi. 2018. Yliopisto-opintojen merkityksellistyminen vertaisohjauksessa. Erityispedagogiikan pro gradu –tutkielma. Jyväskylän yliopisto. Kasvatustieteiden laitos. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli luoda aineistoon perustuva teoreettinen malli Jyväskylän ylipistossa toteutetun akateemisten taitojen vertaisohjaus –interventioon osallistuneiden opiskelijoiden kokemuksista. Tutkimus toteutet-tiin grounded theory –metodilla jatkuvan vertailun menetelmään hyödyntäen. Tutkimuksen päätulos on tutkimuksessa mallinnettu merkityksellistymisen kolmiosainen prosessi, joka tarkoittaa henkilökohtaista oppimiskokemusta itsen, tunteiden ja oppimisen suhteesta yliopisto-opintoihin. Merkityksellistyminen tapahtuu luottamuksen ilmapiirissä, joka syntyy ohjaajien ja ohjattavien välisessä, vertaisessa vuorovaikutuksessa. Kun vertaisohjauksessa onnistuttiin tuottamaan tällaisia oppimiskokemuksia luottamuksen ilmapiirissä, pystyttiin ohjauksella tukemaan tuen tarpeessa olleiden opiskelijoiden opintoja. Tutkimuksen kohteena olleen vertaisohjausintervention käyttöteoria oli hyvin samankaltainen, kuin tässä tutkimuksessa aineiston perusteella muodostettu teoria. Tämä osoittaa, että interventio toimi suunnitellulla tavalla. Intervention kehittämisen kannalta olisi tärkeää kiinnittää jatkossa huomiota luottamuksen ilmapiirin edistämiseen ohjauksessa.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (77 sivua)
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.othervertaisohjaus
dc.titleYlipisto-opintojen merkityksellistyminen vertaisohjauksessa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201804182110
dc.type.ontasotPro gradufi
dc.type.ontasotMaster's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden ja psykologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Education and Psychologyen
dc.contributor.laitosKasvatustieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Educationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineErityispedagogiikkafi
dc.contributor.oppiaineSpecial Educationen
dc.subject.methodGrounded theory
dc.date.updated2018-04-18T10:19:29Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.contributor.oppiainekoodi101
dc.subject.ysoohjaus (neuvonta ja opastus)
dc.subject.ysoesteettömyys
dc.subject.ysokorkea-asteen koulutus
dc.subject.ysoerityispedagogiikka


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record