Show simple item record

dc.contributor.advisorKautto-Knape, Erja
dc.contributor.authorHuhtaniemi, Aleksi
dc.date.accessioned2018-04-18T10:19:29Z
dc.date.available2018-04-18T10:19:29Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1868018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57670
dc.description.abstractHuhtaniemi, Aleksi. 2018. Yliopisto-opintojen merkityksellistyminen vertaisohjauksessa. Erityispedagogiikan pro gradu –tutkielma. Jyväskylän yliopisto. Kasvatustieteiden laitos. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli luoda aineistoon perustuva teoreettinen malli Jyväskylän ylipistossa toteutetun akateemisten taitojen vertaisohjaus –interventioon osallistuneiden opiskelijoiden kokemuksista. Tutkimus toteutet-tiin grounded theory –metodilla jatkuvan vertailun menetelmään hyödyntäen. Tutkimuksen päätulos on tutkimuksessa mallinnettu merkityksellistymisen kolmiosainen prosessi, joka tarkoittaa henkilökohtaista oppimiskokemusta itsen, tunteiden ja oppimisen suhteesta yliopisto-opintoihin. Merkityksellistyminen tapahtuu luottamuksen ilmapiirissä, joka syntyy ohjaajien ja ohjattavien välisessä, vertaisessa vuorovaikutuksessa. Kun vertaisohjauksessa onnistuttiin tuottamaan tällaisia oppimiskokemuksia luottamuksen ilmapiirissä, pystyttiin ohjauksella tukemaan tuen tarpeessa olleiden opiskelijoiden opintoja. Tutkimuksen kohteena olleen vertaisohjausintervention käyttöteoria oli hyvin samankaltainen, kuin tässä tutkimuksessa aineiston perusteella muodostettu teoria. Tämä osoittaa, että interventio toimi suunnitellulla tavalla. Intervention kehittämisen kannalta olisi tärkeää kiinnittää jatkossa huomiota luottamuksen ilmapiirin edistämiseen ohjauksessa.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (77 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.othervertaisohjaus
dc.titleYlipisto-opintojen merkityksellistyminen vertaisohjauksessa
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201804182110
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden ja psykologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Education and Psychologyen
dc.contributor.laitosKasvatustieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Educationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineErityispedagogiikkafi
dc.contributor.oppiaineSpecial Educationen
dc.subject.methodGrounded theory
dc.date.updated2018-04-18T10:19:29Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi101
dc.subject.ysoohjaus (neuvonta ja opastus)
dc.subject.ysoesteettömyys
dc.subject.ysokorkea-asteen koulutus
dc.subject.ysoerityispedagogiikka
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright