dc.contributor.advisor | Sirpa Leppänen | |
dc.contributor.author | Kulcsár, Lili | |
dc.date.accessioned | 2018-03-19T14:47:57Z | |
dc.date.available | 2018-03-19T14:47:57Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1862467 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57349 | |
dc.description.abstract | Tässä tutkimuksessa analysoidaan Assassin’s Creed: Black Flagia, suosittua historiallista seikkailuvideopelia (Ubisoft, 2013). Peli kertoo monisyisen tarinan, joka antaa pelaajille mahdollisuuden olla vuorovaikutuksessa hyvin kirjoitettujen, kolmiuloitteisten hahmojen kanssa. Pelihahmot edustavat lukuisia eri etnisiä ryhmiä ja heidät on sijoitettu huolellisesti rakennettuun historialliseen kontekstiin. Pelin monipuolinen ja monikielinen tapahtumapaikka on myös tärkeässä asemassa ja kieli on siinä erittäin tärkeä immersion, maailmanrakennuksen ja tarinankerronnan väline. Pelidiskursia analysoitiin sosiolingvistikan, proseduraalisen retoriikan, narratologian ja aiemman historiallisia seikkailupelejä koskevan tutkimuksen tarjoamin käsittein. Työn tavoitteena on vastata seuraavaan tutkimuskysymykseen: Miten erilaiset etniset ryhmät ovat kielellisesti ja narratiivisesti kuvattu Assassin’s Creed: Black Flag-pelissä? Hahmojen kielenkäyttö ja pelinsisäiset lingvistiset ilmaukset ovat työkaluja immersiivisempään pelikokemukseen | en |
dc.format.extent | 1 verkkoaineisto (95 sivua) | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | eng | |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.subject.other | linguistic landscape | |
dc.subject.other | narratology | |
dc.subject.other | linguistic representation | |
dc.subject.other | video game studies | |
dc.subject.other | assassins creed | |
dc.subject.other | rhetoric | |
dc.subject.other | narrative analysis | |
dc.subject.other | multimodality | |
dc.subject.other | cinematic narrative | |
dc.title | Linguistic representation of ethnicities in Assassin's Creed: Black Flag | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201803191766 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities and Social Sciences | en |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.date.updated | 2018-03-19T14:47:57Z | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 301 | |
dc.subject.yso | pelitutkimus | |
dc.subject.yso | videopelit | |
dc.subject.yso | narratologia | |
dc.subject.yso | retoriikka | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.type.okm | G2 | |