Show simple item record

dc.contributor.advisorSirpa Leppänen
dc.contributor.authorKulcsár, Lili
dc.date.accessioned2018-03-19T14:47:57Z
dc.date.available2018-03-19T14:47:57Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1862467
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57349
dc.description.abstractTässä tutkimuksessa analysoidaan Assassin’s Creed: Black Flagia, suosittua historiallista seikkailuvideopelia (Ubisoft, 2013). Peli kertoo monisyisen tarinan, joka antaa pelaajille mahdollisuuden olla vuorovaikutuksessa hyvin kirjoitettujen, kolmiuloitteisten hahmojen kanssa. Pelihahmot edustavat lukuisia eri etnisiä ryhmiä ja heidät on sijoitettu huolellisesti rakennettuun historialliseen kontekstiin. Pelin monipuolinen ja monikielinen tapahtumapaikka on myös tärkeässä asemassa ja kieli on siinä erittäin tärkeä immersion, maailmanrakennuksen ja tarinankerronnan väline. Pelidiskursia analysoitiin sosiolingvistikan, proseduraalisen retoriikan, narratologian ja aiemman historiallisia seikkailupelejä koskevan tutkimuksen tarjoamin käsittein. Työn tavoitteena on vastata seuraavaan tutkimuskysymykseen: Miten erilaiset etniset ryhmät ovat kielellisesti ja narratiivisesti kuvattu Assassin’s Creed: Black Flag-pelissä? Hahmojen kielenkäyttö ja pelinsisäiset lingvistiset ilmaukset ovat työkaluja immersiivisempään pelikokemukseenen
dc.format.extent1 verkkoaineisto (95 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherlinguistic landscape
dc.subject.othernarratology
dc.subject.otherlinguistic representation
dc.subject.othervideo game studies
dc.subject.otherassassins creed
dc.subject.otherrhetoric
dc.subject.othernarrative analysis
dc.subject.othermultimodality
dc.subject.othercinematic narrative
dc.titleLinguistic representation of ethnicities in Assassin's Creed: Black Flag
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201803191766
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.date.updated2018-03-19T14:47:57Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysopelitutkimus
dc.subject.ysovideopelit
dc.subject.ysonarratologia
dc.subject.ysoretoriikka
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record