Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMerikoski, Juhani
dc.contributor.advisorSaren, Jan
dc.contributor.authorSenttula, Jaakko
dc.date.accessioned2018-02-27T07:12:30Z
dc.date.available2018-02-27T07:12:30Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1858631
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57194
dc.description.abstractOppikirjat ohjaavat suuresti opettajien valintoja opetuksessa. Tästä syystä on tärke ää, että oppikirjoja tutkitaan ja päivitetään vastaamaan nykyaikaista opetussuunnitelmaa. Tässä tutkimuksessa on tutkittu neljän yläkoulun oppikirjan magnetismin käsittelyä. Magnetismi on tärkeä fysiikan ala, sillä siihen liittyy paljon luonnon ilmi öitä ja teknologian sovelluksia. Erityisesti kirjoista tutkittiin, kuinka ne vastaavat tunnettuihin virhekäsityksiin. Havaittiin, että virhekäsityksiin voisi vastata paremmin ja jotkin kohdat kirjoista voivat jopa edistää joidenkin virhekäsityksien syntymist ä. Kirjojen rakenteen vertailussa käytettiin apuna käsitekarttoja. Käsitekartoista huomattiin,fi
dc.description.abstractTextbooks guide teachers' choices in teaching greatly. For this reason, it is important that textbooks are studied and updated. In this study, we studied how four junior high school textbooks deal with magnetism. Magnetism is an important eld of physics as it involves many natural phenomena and technological applications. In particular, we examined how the books respond to known misconceptions. It was found that misconceptions could be answered better and some books even promote emergence of some misconceptions. Concept maps were used to compare the structure of the books. From the concept maps was noted that the structure of new and old curricula books dier slightly.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto (56 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherMagnetismi
dc.subject.otheropetus
dc.subject.otheryläkoulu
dc.subject.otheroppikirja
dc.titleMagnetismin käsittely yläkoulun oppikirjoissa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201802271603
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaMatemaattis-luonnontieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Sciencesen
dc.contributor.laitosFysiikan laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Physicsen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineFysiikkafi
dc.contributor.oppiainePhysicsen
dc.date.updated2018-02-27T07:12:31Z
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi4021
dc.subject.ysomagnetismi
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysofysiikka
dc.subject.ysoyläkoulu
dc.subject.ysooppikirjat
dc.format.contentfulltext
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.fi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.en
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot