University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Artikkelit
  • Koulutuksen tutkimuslaitos - KTL
  • View Item
JYX > Artikkelit > Koulutuksen tutkimuslaitos - KTL > View Item

Läsnäolevaa vuorovaikutusta voi oppia

ThumbnailPublisher's PDF
View/Open
447.4 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Sarja, A., & Arvaja, M. Läsnäolevaa vuorovaikutusta voi oppia. Ruusupuiston uutiset, (1). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/1-2018/3
Published in
Ruusupuiston uutiset
Authors
Sarja, Anneli |
Arvaja, Maarit
Date
2018
Discipline
Koulutuksen tutkimuslaitosFinnish Institute for Educational Research
Copyright
© Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2018.

 
Publisher
Jyväskylän yliopisto
Keywords
vaikutus pedagogiikka opettajat dialogisuus luennot opettajankoulutus vuorovaikutus

Original source
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/1-2018/3

URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201802231587

Publication in research information system

https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27913790

Metadata
Show full item record
Collections
  • 2018/1 [4]
  • Koulutuksen tutkimuslaitos - KTL [711]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • The quality of an expert teacher’sand a student teacher’s pedagogical interactionsin early childhood education and care examined through theCLASS lens 

    Koivula, Merja; Salminen, Jenni; Rautamies, Erja; Rutanen, Niina (Suomen varhaiskasvatus ry, 2022)
    High-quality interactions between teachers and children in early childhood education and care (ECEC) are at theheart of supporting children’s development, well-being, andlearning. Theaim of the study ...
  • Exploring dialogical spaces of discovery 

    Moate, Josephine; Vass, Eva (University Library System, University of Pittsburgh, 2023)
    This paper revisits two teacher-education contexts which we independently researched. Both contexts invested in teacher-professional transformation, presenting unique puzzles in our respective data analyses. Bringing ...
  • Terveystieteiden opettajan andragoginen käsikirja 2020 

    Sjögren, Tuulikki; Vuoskoski, Pirjo (2020)
    Tämä Terveystieteiden opettajan andragoginen käsikirja on syntynyt lukuvuoden 2019-20 Jyväskylän yliopiston terveystieteiden opettajankoulutuksen opiskelijoiden ”Opettajuuden ja ohjaajuuden tutkimukselliset tulkinnat” ...
  • Vuorovaikutusta luokkahuoneessa : opettajien ja oppilaiden toiminta kirjallisuuden opetuksen prosessidraamatunneilla 

    Maunu, Marika (2011)
    Tutkimus käsittelee luokkahuoneen vuorovaikutusta kirjallisuuden opetuksen tunneilla, joilla opetusmenetelmänä on yhteistoiminnallisuutta ja kokemuksellisuutta korostava prosessidraama. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, ...
  • Opettajan osaaminen - vuorovaikutusta ja dialogia 

    Poikkeus, Anna-Maija (Jyväskylän yliopisto, 2018)
    Hyvästä opettajasta on kirjoitettu lukuisia kirjoja ja oppaita. Kuitenkaan opettajan osaamisesta ei ole yhtenäistä käsitystä. Viimeaikainen tutkimus painottaa vuorovaikutustaitoja, dialogia ja opettajan kykyä mukauttaa ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre