SpringCon : a collaborative teaching material package for EFL teaching in grades 7-9
Yhteistoiminnallisuus on alati läsnä arjessamme, niin työssä, koulussa, kuin vapaa-ajallakin. Yhteistyökykyisyys onkin yksi tärkeimmistä taidoista, tämän päivän yhteiskunnassamme. Siksi on tärkeää, että tätä taitoa harjoitetaan jo kouluikäisenä, mistä kertookin Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden (POPS 2014) lukuisat maininnat vuorovaikutustaitojen ja yhteistyön merkityksestä, muun muassa laaja-alaisen osaamisen tavoitteissa. Pedagogisten suuntausten laajassa kirjossa on yhteistoiminnallinen oppiminen (eng. collaborative learning) varteenotettava vaihtoehto näiden taitojen edistämiseksi perusopetuksessa, myöskin kieltenopetuksessa. Koska yhteistoiminnallisen oppimisen periaatteiden mukaisia aktiviteetteja on peruskouluissamme käytössä olevissa englannin kielen oppikirjoissa varsin niukasti, on tämä materiaalipaketti suunniteltu avuksi englannin opettajille, jotka haluavat soveltaa yhteistoiminnallisuutta omaan yläkoulun luokkahuoneeseensa.
Tämän materiaalipaketin peruspilarina on, kuten mainittua, yhteistoiminnallinen oppiminen. Lisäksi siinä hyödynnetään elementtejä projektioppimisesta (project-based learning), sekä content-based instruction –menetelmää. Materiaalipaketti on tarkoitettu käytettäväksi yläkoulun A1-englannin opetuksessa. Tehtävien teemana on pelit, ja se vie oppilaat matkalle kohti kevään huipennusta, SpringCon –pelitapahtumaa, jossa oppilaat esittelevät tämän tehtäväkokonaisuuden myötä itse suunnittelemiaan ja toteuttamiaan pelejä. Materiaalipaketin kehittämisessä hyödynnettiin opetuskokeilua, jossa kaikkia pakettiin sisältyviä kuutta päätehtävää testattiin normaalia Perusopetuksen opetussuunnitelmaa noudattavan suomalaisen peruskoulun 8. luokan englannin tunneilla toukokuussa 2017.
Materiaalipaketin keväinen nimi viittaa vuodenaikaan, jota varten tämä materiaalipaketti on erityisesti suunniteltu; kun kevään kokeet ja loppuarvioinnit on saatettu päätökseen, on monella opettajalla monesti vaikeuksia keksiä oppilailleen järkevää ohjelmaa lukuvuoden viimeisille viikoille. SpringCon tarjoaa niin oppilaille kuin opettajillekin mukavaa tekemistä ennen kesälaitumille kirmaamista.
...
Muu nimeke
Collaborative teaching material package for EFL teaching in grades 7-9Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29743]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Down the rabbithole : a material package for teaching English as a foreign language through Alice’s Adventures in Wonderland
Pakkala, Vilma (2019)Tämä materiaalipaketti suunniteltiin vastaamaan uuden opetussuunnitelman (LOPS2015), ja muuttuvan maailman tarpeisiin. Uudessa opetussuunnitelmassa toivotaan vieraiden kielten osalta, että opiskelijat lukisivat myös pidempiä ... -
The intriguing human being : a cooperative CLIL material package for teaching human anatomy and senses through English in elementary school
Ainikkamäki, Eeva-Maija (2013)Koulutusjärjestelmät ovat kautta aikojen pyrkineet vastaamaan tarpeisiin, joita sen hetkinen maailma on sille luonut. Nykyaikana globalisaatio ja kansainvälistyminen ovat tuoneet omat haasteensa koulutusjärjestelmille. ... -
Make it work! : developing upper secondary school students’ intercultural competence through drama : a material package
Karhunen, Roosa (2020)Kulttuurienvälisen kompetenssin tunnistetaan laajalti olevan merkittävä osa yksilön kykyä toimia ja viestiä tehokkaasti kulttuurisesti ja kielellisesti moninaisissa konteksteissa. Englannin kielen ollessa globaali lingua ... -
Teaching English through digital exercises : a material package for upper secondary EFL teachers
Saloniemi, Suvi (2023)Tutkielma on digitaalisiin opetusmenetelmiin pohjautuva materiaalipaketti lukion englannin kielen opettajille. Lisääntyvä digitalisaatio yhteiskunnassa ja digitaalisten taitojen vaadittavuus lukio-opetuksessa on tehnyt ... -
Human impact on ecosystems : a CLIL-based material package for integrating upper secondary EFL and biology
Ylituomaala, Annika (2023)Kielen ja sisällön integrointi (eng. Content and Language Integrated Learning, CLIL) on etenkin eurooppalaisessa kontekstissa laajalti tunnettu ja käytetty kaksikielisen opetuksen tapa, joka nimensä mukaisesti yhdistää ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.